Ratusz o drogach: "Rok 2010 nie był czasem straconym"

Rozkopane ulice i narzekający na to kierowcy - tak wyglądały warszawskie drogi w 2010 roku. Ale zdaniem miejskiego koordynatora do spraw remontów Wiesława Witka nie był to czas stracony. Choć przyznaje, że nie wszystkie inwestycje udało się zrealizować.

Wiesław Witek był gościem programu "Witaj Warszawo!". - To był bardzo aktywny rok. Jesteśmy zadowoleni. Jest sporo sukcesów, ale nie obyło się bez potknięć - podsumował Witek.

Trudny remont Dźwigowej

Jednym z najbardziej uciążliwych remontów było zamknięcie ulicy Dźwigowej. Jednak mieszkańcy, pomimo ogromnych utrudnień, chwalili tempo prac i rzetelne informacje. - Kontakt z mieszkańcami jest dla nas priorytetem - podkreślił Witek. - Zależy nam, aby nasza praca była postrzegana jak najlepiej - dodał.

Emilii Plater nareszcie bez dziur

Kolejna ulica, remontu której kierowcy w końcu się doczekali, to Emilii Plater. - Została ona gruntownie zrewitalizowana. Zakres prac był porównywalny z generalnym remontem. Nawierzchnia będzie służyła kilka albo nawet kilka naście lat - zapewnił Witek.

Równolegle trwają prace nad projektem parkingu podziemnego pod tą ulicą. - Budowa parkingu nie musi oznaczać jednak, że trzeba będzie zrywać nawierzchnię - tłumaczył Witek.

Podczas budowy II linii metra ulicą Emilii Plater będą poprowadzone trasy autobusów komunikacji miejskiej.

Francuska przestaje być parkingiem

W kończącym się roku wyremontowany został również salon Saskiej Kępy, czyli ulica Francuska. Parkujące wszędzie samochody i krzywe chodniki przeszły do historii. Nie obyło się jednak bez opóźnień. - Przy okazji tej inwestycji niewątpliwie przyczyniliśmy się do opóźnień - przyznał Witek. To przedsięwzięcie było jednak bardzo złożone. Poza nawierzchnią wymieniono również system gazowniczy i dużą magistralę spółki MPWiK - przypominał.

Problemy z turbiną

Na 2011 rok planowane są m.in. dalsze inwestycje w okolicach kontrowersyjnego węzła Marsa, na którym wciąż panuje bałagan. - Nie wiem skąd się on bierze. Moim zdaniem to bardzo przejrzysty układ komunikacyjny. Miejski inżynier ruchu Janusz Galas zastanawia się jednak nad wprowadzeniem w tym miejscu sygnalizacji świetlnej - mówił Witek.

Tymczasem podpisany został kontrakt na budowę wiaduktów nad torami PKP właśnie w ciągu ulicy Marsa. Wykonawcą będzie ta sama firma, która buduje wiadukty na Andersa - poinformował koordynator.

Nowe węzły w Al. Jerozolimskich

W maju 2011 roku planowane jest z kolei oddanie do użytku bardzo oczekiwanego węzła Łopuszańska, który ułatwi tranzyt przez Warszawę i dojazd od strony Pruszkowa. - Dzięki rondu uwolniono ogromny placu budowy. Taka organizacja ruchu zostanie utrzymana do końca marca 2011 roku. Planujemy również rozpoczęcie budowy węzła Salomea. To tu zaczynać się będzie ulica Nowolazurowa - mówił Witek.

"Nie wszystko się udało"

Do końca roku planowano oddać do użytku zachodnią część wiaduktu nad torami przy dworcu Warszaw Gdańska. Budowa wciąż trwa. - Proszę mi wierzyć, że dołożyliśmy wszelkich starań i okazaliśmy wszelką pomoc wykonawcy - zapewnia Witek.

wp/roody

Czytaj także: