Wiesław Witek był gościem programu "Witaj Warszawo!". - To był bardzo aktywny rok. Jesteśmy zadowoleni. Jest sporo sukcesów, ale nie obyło się bez potknięć - podsumował Witek.
Trudny remont Dźwigowej
Jednym z najbardziej uciążliwych remontów było zamknięcie ulicy Dźwigowej. Jednak mieszkańcy, pomimo ogromnych utrudnień, chwalili tempo prac i rzetelne informacje. - Kontakt z mieszkańcami jest dla nas priorytetem - podkreślił Witek. - Zależy nam, aby nasza praca była postrzegana jak najlepiej - dodał.
Emilii Plater nareszcie bez dziur
Kolejna ulica, remontu której kierowcy w końcu się doczekali, to Emilii Plater. - Została ona gruntownie zrewitalizowana. Zakres prac był porównywalny z generalnym remontem. Nawierzchnia będzie służyła kilka albo nawet kilka naście lat - zapewnił Witek.
Równolegle trwają prace nad projektem parkingu podziemnego pod tą ulicą. - Budowa parkingu nie musi oznaczać jednak, że trzeba będzie zrywać nawierzchnię - tłumaczył Witek.
Podczas budowy II linii metra ulicą Emilii Plater będą poprowadzone trasy autobusów komunikacji miejskiej.
Francuska przestaje być parkingiem
W kończącym się roku wyremontowany został również salon Saskiej Kępy, czyli ulica Francuska. Parkujące wszędzie samochody i krzywe chodniki przeszły do historii. Nie obyło się jednak bez opóźnień. - Przy okazji tej inwestycji niewątpliwie przyczyniliśmy się do opóźnień - przyznał Witek. To przedsięwzięcie było jednak bardzo złożone. Poza nawierzchnią wymieniono również system gazowniczy i dużą magistralę spółki MPWiK - przypominał.
Problemy z turbiną
Na 2011 rok planowane są m.in. dalsze inwestycje w okolicach kontrowersyjnego węzła Marsa, na którym wciąż panuje bałagan. - Nie wiem skąd się on bierze. Moim zdaniem to bardzo przejrzysty układ komunikacyjny. Miejski inżynier ruchu Janusz Galas zastanawia się jednak nad wprowadzeniem w tym miejscu sygnalizacji świetlnej - mówił Witek.
Tymczasem podpisany został kontrakt na budowę wiaduktów nad torami PKP właśnie w ciągu ulicy Marsa. Wykonawcą będzie ta sama firma, która buduje wiadukty na Andersa - poinformował koordynator.
Nowe węzły w Al. Jerozolimskich
W maju 2011 roku planowane jest z kolei oddanie do użytku bardzo oczekiwanego węzła Łopuszańska, który ułatwi tranzyt przez Warszawę i dojazd od strony Pruszkowa. - Dzięki rondu uwolniono ogromny placu budowy. Taka organizacja ruchu zostanie utrzymana do końca marca 2011 roku. Planujemy również rozpoczęcie budowy węzła Salomea. To tu zaczynać się będzie ulica Nowolazurowa - mówił Witek.
"Nie wszystko się udało"
Do końca roku planowano oddać do użytku zachodnią część wiaduktu nad torami przy dworcu Warszaw Gdańska. Budowa wciąż trwa. - Proszę mi wierzyć, że dołożyliśmy wszelkich starań i okazaliśmy wszelką pomoc wykonawcy - zapewnia Witek.
wp/roody