O to czy piętrus ma ma szansę pozostać w komunikacji miejskiej na stałe postanowiliśmy zapytać w Zarządzie Transportu Miejskiego.
- Operatorzy wykonujący usługi na nasze zlecenie nie posiadają tego typu taboru. Według naszej oceny tego typu autobus mógłby kursować tylko jako atrakcja turystyczna. Ze względu na pojemność, czas wymiany pasażerów i utrudniony dostęp dla osób niepełnosprawnych nie mógłby być wykorzystywany w liniach o dużych potokach pasażerskich, których trasy przebiegają przez centrum miasta - wyjaśnia Igor Krajnow, rzecznik ZTM i dodaje, że nie ma większych szans, aby piętrus trafił do obsługi regularnych linii.
Przyjechał w ramach wymiany
Piętrus przyjechał do stolicy w związku z obchodami 25-lecia polsko-niemieckiego traktatu o dobrym sąsiedztwie. Autobus sprowadzony specjalnie z Niemiec, wyróżniał się żółtym malowaniem charakterystycznym dla pojazdów komunikacji miejskiej w Berlinie.
Pojazd przez dwa tygodnie miał jeździć na trasie Wilanów - Esperanto. Niestety, jeździł nieco krócej z powodu drobnej awarii. Konieczna była wymiana części związanej z hydrauliką.
Piętrus wrócił już do Berlina. Z kolei w lipcu do stolicy Niemiec pojedzie wyprodukowany w Polsce, jeżdżący po Warszawie autobus marki Solaris.
W latach 2014-2015 Zarząd Transportu Miejskiego analizował możliwości wprowadzenia piętrowych autobusów. Urzędnicy uznali jednak, że jest to "społecznie i ekonomicznie nieuzasadnione".
md/b
Źródło zdjęcia głównego: um.warszawa.pl