Niedawno zaczęli, a już są pod ziemią. Wizyta na budowie metra

Wizyta na budowie stacji Trocka
Źródło: Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl
Efekt kilkumiesięcznych prac na stacji metra Trocka pokazały władze Warszawy. Zapowiedziały również, kiedy zawita tam tarcza drążąca tunele II linii podziemnej kolejki.

We wtorek rano władze stolicy zorganizowały spacer po budowie stacji, która zlokalizowana będzie pod skrzyżowaniem ulic Pratulińskiej i Trockiej.

Czekając na tarcze

- Postęp prac naprawdę robi wrażenie – przekonywała Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.

A rzecznik firmy rozbudowującej II linię metra na prawym brzegu rzeki wyliczał, co udało się dotychczas zrobić. - Na części stacyjnej mamy gotowe ściany szczelinowe, wykonane stropy. Pracujemy już na poziomie -1. Mamy gotową pierwszą sekcję stropów wewnątrz tej stacji. Na części torów odstawczych kończymy ściany szczelinowe i przygotowujemy wykop wstępny pod pierwszy strop górny torów odstawczych – wyjaśniał Mateusz Witczyński z firmy Astaldi.

Jak zadeklarowała Kaznowska, wiosną rozpoczną się przygotowania do przywiezienia i złożenia tarcz drążących podziemne tunele. – Proces potrwa mniej więcej do czerwca. Mamy nadzieje, że w wakacje zaczniemy drążenie – zaznaczyła wiceprezydent.

I zapowiedziała, że również mieszkańcy będą zapraszani na teren budowy, by zobaczyć postęp prac.

Wizyta na budowie stacji Trocka

Trzy kilometry trasy

Pierwsze odwierty pod rozbudowę metra po prawej stronie Wisły ruszyły w połowie marca.

W kierunku wschodnim, z Dworca Wileńskiego, powstanie odcinek o długości około 3 kilometrów. Na Pradze techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada i to stąd pociągi metra pojadą dalej na Targówek. Przystanek Szwedzka będzie ulokowany pomiędzy budynkiem Strzelecka 46 a Zajezdnią Autobusową MZA Stalowa. Kolejna stacja, Targówek, wybudowana zostanie pod skrzyżowaniem ul. Pratulińskiej z Ossowskiego.

Po północnej stronie ul. Ossowskiego, pod terenem zieleni, znajdować się będzie podziemny obiekt komory rozjazdów. Całość będzie miała niemal 300 m długości. I wreszcie największy obiekt tego odcinka II linii metra – stacja Trocka zlokalizowana będzie pod skrzyżowaniem ulic Pratulińskiej i Trockiej.

Prace mają się zakończyć w 2019 roku.

WIZUALIZACJE:

Tak będą wyglądały nowe stacje metra

ran/mś

Czytaj także: