We wtorek rano władze stolicy zorganizowały spacer po budowie stacji, która zlokalizowana będzie pod skrzyżowaniem ulic Pratulińskiej i Trockiej.
Czekając na tarcze
- Postęp prac naprawdę robi wrażenie – przekonywała Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.
A rzecznik firmy rozbudowującej II linię metra na prawym brzegu rzeki wyliczał, co udało się dotychczas zrobić. - Na części stacyjnej mamy gotowe ściany szczelinowe, wykonane stropy. Pracujemy już na poziomie -1. Mamy gotową pierwszą sekcję stropów wewnątrz tej stacji. Na części torów odstawczych kończymy ściany szczelinowe i przygotowujemy wykop wstępny pod pierwszy strop górny torów odstawczych – wyjaśniał Mateusz Witczyński z firmy Astaldi.
Jak zadeklarowała Kaznowska, wiosną rozpoczną się przygotowania do przywiezienia i złożenia tarcz drążących podziemne tunele. – Proces potrwa mniej więcej do czerwca. Mamy nadzieje, że w wakacje zaczniemy drążenie – zaznaczyła wiceprezydent.
I zapowiedziała, że również mieszkańcy będą zapraszani na teren budowy, by zobaczyć postęp prac.
Wizyta na budowie stacji Trocka
Trzy kilometry trasy
Pierwsze odwierty pod rozbudowę metra po prawej stronie Wisły ruszyły w połowie marca.
W kierunku wschodnim, z Dworca Wileńskiego, powstanie odcinek o długości około 3 kilometrów. Na Pradze techniczna część podziemnej budowli za stacją Dworzec Wileński kończy się przy skrzyżowaniu ul. Targowej z 11 Listopada i to stąd pociągi metra pojadą dalej na Targówek. Przystanek Szwedzka będzie ulokowany pomiędzy budynkiem Strzelecka 46 a Zajezdnią Autobusową MZA Stalowa. Kolejna stacja, Targówek, wybudowana zostanie pod skrzyżowaniem ul. Pratulińskiej z Ossowskiego.
Po północnej stronie ul. Ossowskiego, pod terenem zieleni, znajdować się będzie podziemny obiekt komory rozjazdów. Całość będzie miała niemal 300 m długości. I wreszcie największy obiekt tego odcinka II linii metra – stacja Trocka zlokalizowana będzie pod skrzyżowaniem ulic Pratulińskiej i Trockiej.
Prace mają się zakończyć w 2019 roku.
WIZUALIZACJE:
Tak będą wyglądały nowe stacje metra
ran/mś