Remont planują Polskie Linie Kolejowe - chodzi o wymianę zużytego toru, po którym odbywa się ruch do centrum Warszawy. Po zakończeniu prac pociągi mają jeździć szybciej.
Remont drugiego toru
- Remont toru, który prowadzi w kierunku Otwocka, odbył się w 2014 roku i pozwolił na podniesienie prędkości z 80 do 100 km/h. Takie same działania zaplanowaliśmy teraz właśnie dla toru w kierunku centrum Warszawy - wyjaśnia Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK.Prace na drugim torze będą odbywały się w tym roku. Obejmą między innymi fragment, który znajduje się przy przystanku w Międzylesiu, czyli tam, gdzie drogowcy budować będą tunelu pod torami. Mają rozpocząć lada dzień od wycinki drzew, a najprawdopodobniej w marcu wystartują pierwsze roboty drogowe od strony skrzyżowania ul. Mrówczej i Zwoleńskiej.
Będzie paraliż?
Choć trwa uzgadnianie organizacji ruchu na czas remontu, Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych przewiduje, że w czasie budowy tunelu pociągi będą jeździły wahadłowo. Jak ma się to do planów kolejarzy? - Rozmawiamy z samorządem na temat jak najlepszego skoordynowania inwestycji, żeby utrudnienia nie były większe – zapewnia Dutkiewicz. Na razie jednak nie wiadomo, kiedy dokładnie kolejarze rozpoczną swoje prace.
Ważna inwestycja
Budowa tunelu pod torami w Międzylesiu ma ułatwić życie mieszkańców Wawra, a przede wszystkim kierowcom, którzy na skrzyżowaniu ul. Zwoleńskiej, Żegańskiej i Patriotów utykają w korkach. Dowiedz się więcej o szczegółach tych prac:
Tunel nie powstanie w miejscu przejazdu przez tory
ran/b
Do wyburzenia będzie 6 budynków mieszkalnych
Źródło zdjęcia głównego: Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.pl