Dotychczas prace na Dworcu Zachodnim były prowadzone poza układem torów. - Wykonawca realizował roboty konstrukcyjne związane z budową budynku wielofunkcyjnego, z konstrukcją ścian szczelinowych czy przebudową infrastruktury podziemnej kolidującej z elementami konstrukcji żelbetowej. Tak przebudowane zostało kilkanaście kilometrów infrastruktury podziemnej – poinformował na środowej konferencji dyrektor projektu PKP Polskie Linie Kolejowe Rafał Banaszkiewicz.
OGLĄDAJ TVN24 W INTERNECIE W TVN24 GO
W najbliższy piątek wykonawca inwestycji, firma Budimex, rozpocznie rozbiórkę peronów numer 6 i 7 oraz sąsiadujących z nimi torów. - Od 26 marca rozpoczynamy kolejny etap pracy. Peron 6. i 7. zostaną zamknięte dla pasażerów i nie będą się tu zatrzymywać pociągi, bo zamykamy jeden tor linii dalekobieżnej między Warszawą Centralną a Zachodnią, żeby przeprowadzić roboty związane z przebudową układu torowego – przekazał Banaszkiewicz.
Dodał, że zamknięty zostanie też jeden tor linii obwodowej. - Tam będziemy rozpoczynać budowę podziemnego przejścia, które bezpośrednio połączy perony jeden do osiem z linią obwodową – wyjaśnił dyrektor.
Jak przypomniał, kolejarze 14 marca otworzyli stację Warszawa Główna, gdzie zostały skierowane pociągi aglomeracyjne.
Zadaszone perony, ruchome schody i windy
Aby wybudować szersze przejście podziemne, rozebrany zostanie fragment obecnego przejścia od strony Tunelowej. Od początku kwietnia pasażerowie dojdą do peronu 5. nową trasą od strony Woli.
W związku z przebudową Warszawy Zachodniej i modernizacją linii średnicowej część pociągów dalekobieżnych od piątku będzie przejeżdżała przez Warszawę Gdańską.
Rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec zwrócił uwagę, że przed podróżą pasażerowie powinni zapoznać się z informacjami, które są stronie internetowej portalpasazera.pl oraz na stronach internetowych przewoźników. Lista pociągów ze zmienioną trasą jest dostępna również na stronie www.intercity.pl/wwk.
Po przebudowie, która ma się zakończyć w 2023 r. Warszawa Zachodnia ma mieć nowe zadaszone perony, ruchome schody, windy oraz szerokie przejścia. Przebudowanych zostanie łącznie 30 kilometrów torów, 130 rozjazdów i sieć trakcyjna. - Musimy brać pod uwagę, że prace są wykonywane przy utrzymaniu ruchu pociągów - zwrócił uwagę Banaszkiewicz.
Koszt prac na Warszawie Zachodniej sięga niemal dwóch miliardów złotych.
Autorka/Autor: mp, dg/ran
Źródło: tvnwarszawa.pl
Źródło zdjęcia głównego: PKP Polskie Linie Kolejowe SA