Microsoft zmienia logo po 25 latach

Nowe logo ma w zamyśle zaznaczać dorobek firmy

Microsoft zmienił swoje logo po raz pierwszy od 25 lat. Zmiana logo jest związana ze strategią firmy, by oflagować nim nowy system operacyjny Windows 8. Chciano by było bardziej zgodne z nowym środowiskiem graficznym.

Użytkownicy byli przyzwyczajeni do czarnych, pochylonych liter na białym tle. Tym razem firma odrobinę "zaszalała". Litery wyprostowała, rozjaśniła, a z lewej strony zamieściła cztery kolorowe kwadraty imitujące ikony komputerowe. Na zawsze zniknęły charakterystyczne, pofalowane figury, będące dotychczasowym emblematem firmy.

Nowocześniej

Zamiast klasycznej, pogrubionej i napisanej kursywą nazwy Microsoft używanej przez dziesięciolecia, nowe logo podano w prostszej formie, z cieńszymi liniami i w szarym kolorze napisu.

Logo składa się z dwóch komponentów: logotypu i symbolu. Pierwszy został oparty o czcionkę Segoe, która od dłuższego czasu jest standardowym fontem w produktach Microsoftu. Natomiast symbol to nieco ulepszone okienka znane chociażby z logo Windows, których kolory oznaczają zróżnicowane portfolio produktów firmy.

W filmie promującym nową strategię firmy widać, że kolor niebieski został przypisany do systemu Windows, pomarańczowy odpowiada za pakiet Office, a zielony reprezentuje konsolę Xbox. Jeszcze nie wiadomo z którym produktem będzie utożsamiany kolor żółty.

Powiew świeżości

Zdaniem Jeffa Hansen, dyrektora generalnego Microsoft, obecność czterokolorowych kwadratów, z nowym napisem "Microsoft" ma wedle zamysłu twórców zaznaczyć dorobek firmy, ale także kierunek na przyszłość - nowość i odświeżenie.

- Marka Microsoft to o wiele więcej niż nazwa i logo. Każdego dnia mamy szczęście odgrywać rolę w życiu ponad miliarda ludzi. To w jaki sposób wykorzystują nasze produkty jest dla nas najważniejszym wyrażeniem dla marki. Dlatego graficy nowego logo Microsoft czerpali inspirację z dziedzictwa naszych firmowych wartości, czcionek i kolorów - powiedział Hansen.

Autor: zś/ ola / Źródło: http://techland.time.com