- Plany budowy tego przystanku sięgają chyba lat 70-tych. My decyzję o jego budowie podjęliśmy kilka lat temu. Dzięki współpracy z PKP PLK dzisiaj udało się ten przystanek otworzyć. Jest tu także przejście podziemne i parking Park and Ride, więc myślę, że mieszkańcy Ursusa mogą być zadowoleni – mówi wiceprezydent Jacek Wojciechowicz. - Przynajmniej tej części - dodał.
Czytaj więcej o historii Niedźwiadka.
Pasażerowie wsiadający tam do pociągu będą mieli do wyboru Szybką Kolej Miejską i Koleje Mazowieckie, które, w ramach Wspólnego Biletu, honorują bilety ZTM od dobowego wzwyż.
Przystanek graniczny
Jak przekazał wiceprezydent, dzięki przystankowi Ursus-Niedźwiadek wydłuża się pierwsza strefa biletowa.
- Nie trzeba już dojeżdżać samochodem czy autobusem do kolejnej stacji, bo ten przystanek jest tu, na osiedlu - dodaje Wojciechowicz.
Zmiany dla autobusów
Dodatkowo, naprzeciw wejścia na peron, ZTM uruchomił nowy przystanek autobusowy, URSUS-NIEDŹWIADEK 11. Ma on ułatwić przesiadkę do pociągu pasażerom autobusu 187.
Jednocześnie zlikwidowana została linia autobusowa 394, która do tej pory dowoziła mieszkańców osiedla Niedźwiadek do przystanku kolejowego Ursus.
Sprawdź także zmiany w trasach 197 oraz 129.
P+R
Tuż obok przystanku jest nowy, czteropiętrowy parking Park and Ride, czynny codziennie od godz. 4.30 do 2.30. Jest on w stanie pomieścić 350 samochodów.
Koszt całej inwestycji to prawie 16 mln zł.
ij/mz