Nabiera kształtu konstrukcja kładki pieszo-rowerowej pod mostem Łazienkowskim. Jak informują drogowcy, po kilkunastu tygodniach robót zaawansowanie prac wynosi dziś 50 procent.- Po stronie północnej zamontowane zostały już wszystkie przęsła kładki. Rozpoczęły się prace po stronie południowej. Jednocześnie trwają roboty związane z budową podpór pod wjazdy. Również te prace są już na ostatniej prostej. Gotowych jest większość podpór – wylicza Zarząd Dróg Miejskich.
Wieże ze stalowymi klatkami
Montaż elementów konstrukcji kładki umożliwiają specjalne wieże robocze ze stalowymi klatkami, przesuwanymi po specjalnym torze, zamontowanym do belek mostu.
Najpierw każdy element ustawiany jest na platformie roboczej, w określonej pozycji. Potem przemieszczany w miejsce, gdzie zostanie wbudowany. Następnie opuszczany oraz przykręcany do wcześniej wykonanych wsporników. - Potem następuje ustawienie segmentu w odpowiedniej pozycji i wykonanie spoiny montażowej, łączącej nowy element z tymi już wcześniej zmontowanymi. Czynności te są powtarzane przy kolejnych segmentach – informują drogowcy.Równolegle z montażem konstrukcji stalowej kładki, trwają prace związane z wykonaniem ramp zjazdowych.
Własne oświetlenie
Budowa ma się skończyć w lipcu. Docelowo pod mostem Łazienkowskim będą dwie kładki – po północnej i południowej stronie. Po stronie śródmiejskiej połączą się one ze ścieżkami na Cyplu Czerniakowskim, po praskiej - z drogą rowerową wzdłuż Wału Miedzeszyńskiego. Przejazd nad Wałem Miedzeszyńskim (po północnej stronie węzła) umożliwi dodatkowa kładka, która połączy się z nową drogą dla rowerów wzdłuż al. Stanów Zjednoczonych. Cała trasa będzie miała własne oświetlenie.
W 2016 roku przebudowana została Kładka Żerańska:
Kładka Żerańska
skw/b
Źródło zdjęcia głównego: ZDM