Wiaty przystankowe i perony są już gotowe. Trwa montaż torów i sieci trakcyjnej. Powstają też wiadukty. Kolejarze pokazują postępy w przebudowie warszawskiej linii obwodowej. Prace mają się zakończyć w 2019 roku.
Remont dotyczy odcinka: Warszawa Gdańska - Warszawa Zachodnia. Pomiędzy przystankami trwa montaż torów i przygotowania do montażu sieci trakcyjnej. Zmieniają się również przystanki i wiadukty.
"Na przystanku Warszawa Koło kończy się budowa peronów i montowane jest zadaszenie wiat. Trwają przygotowania do instalacji systemu dynamicznej informacji pasażerskiej i monitoringu, a także do układania torów i rozwieszenia sieci trakcyjnej. Po ukończeniu tych prac na peronie ustawione zostaną ławki i tablice informacyjne" - opisują pracownicy Polskich Linii Kolejowych.
Jak dodają, gotowa jest też konstrukcja wiaduktu kolejowego nad Obozową. Obecnie umacniane są jego przyczółki, a wykonawca przygotowuje się do układania torów i mocowania sieci trakcyjnej.
Jeśli chodzi o przejazd nad Kasprzaka - tu przyczółki wiaduktu są już gotowe. To dwie konstrukcje, na których ułożone będą tory i sieć trakcyjna. Na przystanku przy wiadukcie - Warszawa Wola - zamontowano z kolei nowe perony i wiaty. Kolejarze zapowiadają, że niebawem rozpocznie się układanie dojść i montowanie elementów małej architektury.
Węzeł na Młynowie, kładka na Prądzyńskiego
Perony w całości są też gotowe na kolejnym przystanku - Warszawa Młynów. Mają nową nawierzchnię i zadaszenie. "Obecnie trwa układanie torów i sieci trakcyjnej wzdłuż peronów. Prace skupiają się także na zamontowaniu systemu dynamicznej informacji pasażerskiej i monitoringu" - informuje PKP.
Przy ulicy Prądzyńskiego z kolei zamontowano schody i filary nowej kładki dla pieszych. Wykonawca docelowo ma wyposażyć ją w windy, aby ułatwić przejście osobom o ograniczonej mobilności.
Na peronie stacji Warszawa Zachodnia zamontowano wiaty i skończono nawierzchnię. Zaawansowane są także prace przy budowie dojść do nowego obiektu. Niebawem ma rozpocząć się układanie torów i rozwieszanie sieci trakcyjnej w obrębie przystanku.
Lepsza komunikacja
Przebudowana linia obwodowa ma poprawić system komunikacji w mieście. W Warszawie przybędą dwa nowe przystanki kolejowe: Powązki i Koło, a także węzeł przesiadkowy Warszawa Młynów, skąd pasażerowie będą mogli się przesiąść do metra przy Górczewskiej. "Linia obwodowa będzie pełniła ważną rolę podczas przebudowy linii średnicowej. Wówczas pojadą nią pociągi dalekobieżne" - zapowiadają kolejarze.
I deklarują, że prace zakończą się w kwietniu 2019 roku.
kw/r