Oto ostatnia okładka drukowanego "Newsweeka"

Coś się kończy, coś się zaczynaNewsweek

Amerykańska edycja popularnego tygodnika "Newsweek" szykuje się do przejścia w erę cyfrową. Tydzień przed pojawieniem się w kioskach ostatniego papierowego wydania, zaprezentowano jego okładkę. Jako znak nowej ery widnieje na niej hashtag.

Ostatni drukowany numer amerykańskiej edycji "Newsweeka" pojawi się w kioskach 31 grudnia. Następny, już w 2013 roku, pojawi się wyłącznie w wersji cyfrowej. Tym samym zniknie z kiosków drugi najdłużej ukazujący się w USA tygodnik (najstarszy jest "Time").

W Polsce nic się nie zmieni. Tygodnik "Newsweek" dalej będzie się ukazywał na papierze. Znak nowych czasów Tydzień przed ostatecznym przeniesieniem się w "nową erę", liczący sobie 79 lat amerykański periodyk zaprezentował okładkę swojego ostatniego tradycyjnego wydania. Widnieje na niej czarno-białe zdjęcie głównej siedziby biura amerykańskiego "Newsweeka", w wieżowcu na nowojorskim Manhattanie. Poza zwyczajowym tytułem, w niezwyczajnym różowawym kolorze, na okładce widnieje tylko sformułowanie "ostatni numer drukowany", poprzedzony #, czyli tak zwanym hashtagiem. Jest to ukłon redakcji tygodnika w kierunku nowej ery cyfrowej. Hashtag jest popularną metodą wykorzystywaną w mediach społecznościowych do grupowania tematów. Wiadomość przesłana na Twitterze z zwrotem #lastprintissue, widocznym na ostatniej okładce "Newsweeka", będzie się automatycznie wiązać z innymi wiadomościami zawierającymi ten zwrot.

Ostatnie papierowe wydanie tygodnika będzie w większości poświęcone jego historii. W środku znajdą się między innymi liczne wywiady z najbardziej znanymi dziennikarzami "Newsweeka". Koniec starego, początek nowego Drukowana edycja "Newsweeka" znika z rynku z przyczyn finansowych. Od lat nieustannie spada sprzedaż tygodnika, bowiem jego klienci systematycznie przenoszą się do internetu. Kryzys i spadek nakładów na reklamy dobił periodyk. Właściciele tygodnika uznali, iż jedyną szansą na przyszłość jest ucieczka do przodu i zrezygnowanie z wersji drukowanej na rzecz cyfrowej, która jest znacznie tańsza w wytworzeniu i dystrybucji. "Newsweek" opiera swoją przyszłość na właścicielach tabletów, które umożliwiają wygodne przeglądanie wysokiej jakości artykułów, zdjęć i filmików.

Autor: mk/ ola/k / Źródło: tvn24.pl

Źródło zdjęcia głównego: Newsweek