Przygotuj się na:

WOLA: ZMIANY TRAS AUTOBUSÓW

Wraz z planowanym na kwiecień 2020 roku otwarciem nowych stacji metra na Woli zmienić się muszą trasy wielu linii autobusowych. Zarząd Transportu Miejskiego pokazał plany, które będą podstawą konsultacji społecznych. Początek 10 grudnia.

Biorą się za Krakowskie i Miodową. Powstaną projekty i ekspertyza

Warszawa

Toamsz Zieliński / tvnwarszawa.plPrzetarg dotyczy ulicy Miodowej i Krakowskiego Przedmieścia

Drogowcy zlecili stworzenie projektu ul. Miodowej i przebadanie pękającej nawierzchni na Krakowskim Przedmieściu. Później, pierwszą z tych ulic, czeka przebudowa. Niewykluczone, że do generalnego remontu pójdzie również druga.

Zarząd Dróg Miejskich ogłosił właśnie przetarg na: "opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy ul. Miodowej". Co kryje się za tym zapisem?

Dwie wersje

- Przede wszystkim wybrany wykonawca będzie musiał zaprojektować jezdnię ulicy Miodowej w dwóch wariantach. Pierwszy to ten wskazany w konsultacjach przez mieszkańców, czyli z nawierzchnią z kostki. Drugi zakłada, że jezdnia będzie asfaltowa - wyjaśnia Karolina Gałecka, rzeczniczka ZDM. W pierwszym wariancie mają być również wzniesione przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniach, progi zwalniające, nowe zebry, a ruch rowerowy odbywałby się po jezdni. Do tego na ulicy obowiązywałoby ograniczenie prędkości do 30 km/h. W tym wariancie zaprojektowane ma być też przejście dla pieszych na placu Krasińskich.

ZOBACZ TEN WARIANT Drugi wariant wprowadza mniej zmian w organizacji ruchu: na placu Krasińskich zlikwidowane mają być zatoki autobusowe, na Miodowej zostają pasy rowerowe, przy Kapitulnej ma zostać zlikwidowana sygnalizacja świetlna i wprowadzone alternatywne rozwiązania dla niewidomych.

ZOBACZ TEN WARIANT

Co da się zrealizować?

W obu wariantach przewidziano za to, że na chodnikach pojawi się kostka podobna do tej na Krakowskim Przedmieściu. - Przypominam, że pierwszy wariant wskazany przez mieszkańców poparł stołeczny konserwator zabytków, naczelnik wydziału estetyki w ratuszu i wiceprezydent Jacek Wojciechowicz. My również jesteśmy za jego realizacją – podkreśla Gałecka. – Jednak zwycięzca przetargu będzie musiał sprawdzić, czy te wszystkie rozwiązania da się zaprojektować i zrealizować. Jeżeli okaże się, że nie, to zostanie nam wariant drugi, który nazywamy awaryjnym – dodaje. Przetarg nie dotyczy jednak tylko Miodowej. Wybrany wykonawca ma również zbadać stan jezdni Krakowskiego Przedmieścia, gdzie rok w rok zapada się kostka. Firma będzie musiała sprawdzić, czy były błędy przy projektowaniu tej nawierzchni i jej wykonaniu. "Ekspertyza powinna zakładać wykonanie odkrywek kontrolnych jezdni ul. Krakowskie Przedmieście, w co najmniej trzech lokalizacjach uzgodnionych z Zamawiającym, ewentualnie wykonanie analiz mechanistycznych i trwałości konstrukcji projektowanych wariantów nawierzchni jezdni" – czytamy w dokumentacji przetargowej. - Od tych badań będzie zależało, czy Krakowskie Przedmieście będzie musiało przejść generalny remont – zaznacza Gałecka. Zwycięzca przetargu będzie miał siedem miesięcy na wykonanie swojej pracy. Drogowcy planują, że modernizacja Miodowej może rozpocząć się jeszcze w tym roku, a zakończyć w przyszłym. Co do Krakowskiego Przedmieścia, to decyzję o ewentualnych robotach podejmą po otrzymaniu ekspertyzy.

TAK WYGLĄDA ZNISZCZONA NAWIERZCHNIA NA KRAKOWSKIM PRZEDMIEŚCIU:

ran/sk

Zniszczona nawierzchnia Krakowskiego Przedmieścia
Tomasz Zieliński / Tvnwarszawa.pl