U.S. Food and Drug Administration (FDA) wprowadziła przepisy, które obligują producentów do dołączania do swoich produktów etykiet z bardziej szczegółowymi informacjami. Projekt powstał we współpracy z Amerykańskim Towarzystwem ds. Walki z Rakiem. Do tej pory FDA nie miała rozporządzeń regulujących tę kwestię. News: 351
Etykieta jak instrukcja
Producenci mają rok na wprowadzenie nowych etykiet. Wyjątkiem są firmy, które ze sprzedaży mają mniej 25 tysięcy dolarów rocznie.
Nowe przepisy zobowiązują producentów do spełnienia szeregu nowych wymagań. Filtry stosowane w kremach muszą blokować zarówno promieniowanie UVA, jak i UVB. Są to szkodliwe promienie słoneczne zwiększające nie tylko ryzyko wystąpienia raka skóry, ale także wpływające na jej przedwczesne starzenie.
SPF (współczynnik ochrony przed oparzeniem słonecznym) musi wynosić 15 lub więcej. Etykiety umieszczone na wodoodpornych kremach z filtrem przeciwsłonecznym powinny zawierać informacje o długości utrzymywania się produktu na ciele człowieka, który zażywa wodnych kąpieli.
Autor: usa//ŁUD / Źródło: accuweather.com