Volvo w przełomowym momencie. "Musi znaleźć swoją niszę"

Najnowsze


Volvo musi znaleźć swoją niszę, a nie konkurować z BMW czy Mercedesem - zwraca uwagę Bloomberg. Jak pisze, koncern to stosunkowo niewielka firma w porównaniu z dużymi niemieckimi graczami oraz Lexusem i Toyotą.

Jak pisze Bloomberg, obecnie "Volvo jest wielkości 1/3 takich koncernów, jak BMW czy Mercedes i próbuje powrócić na rynek" po tym, jak kupił go chiński holding Zhejiang Geely.

- Volvo musi skupić się na własnych atutach. To stosunkowo niewielka firma w porównaniu z dużymi niemieckimi graczami oraz Lexusem i Toyotą, więc musi znaleźć swoją niszę - stwierdził dziennikarz motoryzacyjny Bloomberga Chris Reiter. Przyznał jednocześnie, że koncern zaczął stawiać na elektronikę. - Starają się wytyczyć swój własny kierunek, ciekaw jestem jak zadziała ta strategia - powiedział Reiter.

Blisko pół miliona

Volvo to jedna z najbardziej znanych marek w branży samochodowej. Pierwszy samochód, wtedy jeszcze szwedzkiego koncernu, o nazwie ÖV4 (Jakob) opuścił fabrykę 14 kwietnia 1927 roku. W 2010 r. koncern ostatecznie przeszedł w chińskie ręce za 1,8 mld dolarów.

W ubiegłym roku firma sprzedała 427 tys. samochodów osobowych i ciężarowych. Tylko w Polsce zarejestrowano 4916 aut, co oznacza 6-procentowy wzrost w porównaniu do roku wcześniejszego. W tym roku Volvo chce sprzedać 470 tys. pojazdów.

Autor: rf/km / Źródło: x-news/Bloomberg