Zbliża się termin otwarcia II linii metra. Podczas wtorkowych ćwiczeń służb na stacji Stadion Narodowy Hanna Gronkiewicz-Waltz zapewniła, że do tego momentu jest już "bardzo blisko".
W poniedziałek poinformowaliśmy, że według nieoficjalnych informacji II linia metra zostanie otwarta w najbliższy weekend. We wtorek Hanna Gronkiewicz-Waltz nie chciała tego wprost potwierdzić.
- Pociągi muszą wyjeździć 5 tysięcy kilometrów (chodzi o jazdy testowe - red.), one się do tego zbliżają. Jest ta akcja, ocena tej akcji przez strażaków, czy wszystko poszło zgodnie z planem, czy wszystko było zorganizowane tak jak trzeba, czy wszystko się wszystko włączyło, czy zadymienie zostało wchłonięte przez wentylatory. Od tego też zależy nasz ocena. Można powiedzieć, że jest nie tylko bliżej niż dalej, ale bardzo blisko - powiedziała prezydent stolicy i kolejny raz zapewniła, że najważniejsze jest bezpieczeństwo pasażerów.
Reporter TVN 24 dopytywał jaki jest realny termin otwarcia. - Ogłosimy państwu i zaprosimy - ucięła Gronkiewicz-Waltz.
Służby i setka pozorantów
Prezydent Warszawy pojawiła się na stacji Stadion Narodowy w związku z ćwiczeniami służb. Ich scenariusz był następujący. W pociągu jadącym z Woli, po minięciu stacji CNK zauważono dym. Ze względu na awarię pociąg nie jest wstanie dojechać do najbliższej stacji, czyli Stadionu i zatrzymuje się w tunelu, kilkanaście metrów przed peronem. Część pasażerów w drugim i trzecim wagonie w wyniku pożaru doznała poparzeń i podtrucia dymem. Taki stan zastaje personel metra i służby ratownicze, które przystępują do akcji ratunkowej.
Jak podał ratusz, w akcji ratunkowej wzięło dziewięć zastępów Państwowej Straży Pożarnej, dwa zastępy Ochotniczej Straży Pożarnej z Wesołej i Ursusa, służby Metra Warszawskiego, policja, pogotowie ratunkowe i straż miejska. W ćwiczeniach wzięło też udział 100 pozorantów.
Łączy Pragę i Wolę
Centralny odcinek drugiej linii metra o długości ponad 6 kilometrów połączy lewo- i prawobrzeżną Warszawę. Ma siedem stacji. Kolejno od zachodu na wschód są to: Rondo Daszyńskiego, Rondo ONZ, Świętokrzyska, Nowy Świat - Uniwersytet, Centrum Nauki Kopernik, Stadion Narodowy i Dworzec Wileński.
Metro budowała włosko-turecko-polska spółka AGP Metro, którą utworzyły firmy Astaldi, Gulermak i PBDiM Mińsk Mazowiecki. Koszt inwestycji to 4,17 mld zł. Pierwsze naziemne prace rozpoczęły się w drugiej połowie 2010 r.
b//ec