Najnowsze

Chcesz żyć długo? Ćwicz! Byle intensywnie

Najnowsze

Chcesz żyć długo - ćwicz intensywnie

Jeśli chcesz dłużej żyć musisz ćwiczyć, ale uwaga, musisz wiedzieć jak ćwiczyć. Czyli jakie ćwiczenia sprawią, że będziesz długowieczny. Zwykłe spacery nie wystarczą. Podpowiadamy więc co.

Najnowsze badania przeprowadzone przez naukowców z Australii wykazały, że tylko intensywne ćwiczenia aerobowe gwarantują nam długie i zdrowe życie. Jeśli więc po treningu jesteś cały spocony, twoja twarz wygląda jak burak i trudno ci złapać oddech, to wiedz, że jesteś na dobrej drodze do długowieczności. Naukowcy udowodnili to w badaniach długofalowych na grupie 200 tys. osób powyżej 45 roku życia. Wyniki opublikowali w czasopiśmie Internal Medicine.

Fitness tak, basen nie

Okazało się, że u osób, które przez 30 proc. swoich tygodniowych treningów intensywnie się ruszały śmiertelność była niższa od 9 do 13 proc. niż o osób, które uprawiały umiarkowane ćwiczenia fizyczne.

Zatem należy zrezygnować z pływania, domowych porządków czy spacerów na rzecz biegania, zajęć fitness czy intensywnej gry w tenisa.

- Korzyści z intensywnego wysiłku u kobiet i mężczyzna w różnym wieku były niezależne od całkowitego czasu spędzonego aktywnie - mówi główny autor badania dr Klaus Gebel z Centrum Profilaktyki Chorób Przewlekłych Uniwersytetu Jamesa Cooka .

Szansa dla otyłych

Osoby otyłe żyją krócej ze względu na choroby towarzyszące otyłości. Nowe badania są dla nich szansą na wydłużenie życia.

- Nawet jeśli jesteś otyły, masz choroby serca czy cukrzycę, to intensywnym treningiem możesz zapewnić sobie dłuższe życie - przekonuje dr Gebel.

- Nasze badania wykazują, że nawet niewielkie ilości intensywnej aktywności mogą pomóc zmniejszyć ryzyko przedwczesnej śmierci - dodaje.

Zmienić myślenie

Obecnie Światowa Organizacja Zdrowia zaleca, że aby utrzymać zdrowie i długie życie należy stosować 150 minut umiarkowanej aktywności i 75 intensywnej. Badania Australijczyków pokazują, że na problem trzeba spojrzeć inaczej.

Włączmy do naszej aktywności aeroby. Jeśli bieżnia - to biegamy, a nie chodzimy. Jeśli rower to mocno pedałujemy, a nie jeździmy rekreacyjnie, jeśli basen to pływajmy kraulem, a nie żabką. Każdy z pewnością znajdzie coś dla siebie. Dodatkowa korzyść to wyższy poziom endorfin, a więc większe zadowolenie z życia.

Jeśli nie masz motywacji, podpwiadamy ci, jak ją w sobie rozpalić. Powodzenia!

Jak zmotywować się do biegania

Autor: mar/rp / Źródło: metronews.ca