Tesla ma zbudować fabrykę w Szanghaju, gdzie ma produkować baterie Megapack - podał Reuters, powołując się na informacje, które przekazały chińskie media państwowe Xinhua.
Producent samochodów ma rozpocząć budowę fabryki w trzecim kwartale 2023 roku, a produkcję w drugim kwartale 2024 r. - relacjonowała Xinhua z ceremonii podpisania umowy w Szanghaju.
Media: Tesla planuje budowę fabryki w chinach
Ma to być uzupełnieniem ogromnej fabrykę pojazdów elektrycznych w Szanghaju. Nowa fabryka będzie początkowo produkować 10 000 baterii rocznie, co odpowiada około 40 gigawatogodzinom magazynowania energii, które będą sprzedawane na całym świecie - podała Xinhua.
Dzięki nowej fabryce w Szanghaju Tesla ma skorzystać na najlepszym na świecie chińskim łańcuchu dostaw akumulatorów, co ma zwiększyć produkcję i obniżyć koszty baterii litowo-jonowych Megapack, aby sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu na magazynowanie energii w miarę jak świat przechodzi na bardziej odnawialne źródła energii - opisał Reuters.
Agencja dodała, że Tesla generuje większość swoich zysków z działalności związanej z samochodami elektrycznymi, ale Elon Musk zobowiązał się do zwiększenia działalności związanej z energią słoneczną i akumulatorami do mniej więcej tego samego poziomu.
Chiński gigant akumulatorowy CATL również pogłębia współpracę z klientami, w tym Teslą, w zakresie dostaw akumulatorów. Prezes Robin Zeng spodziewał się większego rynku na akumulatory napędzające pojazdy elektryczne (EV).
Tesla ma obecnie fabrykę w Lathrop w Kalifornii, zdolną do produkcji 10 000 akumulatorów rocznie.
Firma rozpoczęła produkcję samochodów Model 3 w Szanghaju w 2019 roku i obecnie jest w stanie wyprodukować 22 000 sztuk samochodów tygodniowo.
Tesla planowała rozbudowę tak zwanej Gigafactory Shanghai, swojej najbardziej produktywnej fabryki samochodów, aby osiągnąć roczną zdolność produkcyjną 450 000 sztuk - poinformował Reuters w maju ubiegłego roku.
Jednak amerykańska firma zmagała się z problemami, ponieważ popyt zaczął słabnąć w trzecim kwartale, co doprowadziło w styczniu do agresywnych obniżek cen na głównych rynkach na całym świecie - wskazała Agencja Reutera.
Dodała, że wzrost sprzedaży pojazdów elektrycznych w Chinach, największym rynku motoryzacyjnym na świecie, zwolnił do 20,8 proc. w pierwszych dwóch miesiącach 2023 r., z 150 proc. w tym samym okresie rok temu.
Źródło: Reuters
Źródło zdjęcia głównego: Hadrian / Shutterstock.com