Polski Koncern Naftowy Orlen ma zmienić nazwę. "Proponowana zmiana odzwierciedli obecną, rzeczywistą formę działalności spółki i jej strategiczne kierunki rozwoju" - wskazali członkowie zarządu płockiej spółki. Jak zauważyli, obecnie nazwa jest skoncentrowana wokół przetwarzania ropy naftowej. Do zmiany nazwy PKN Orlen może dojść w czerwcu.
Zarząd Polskiego Koncernu Naftowego Orlen w czwartek zwołał zwyczajne walne zgromadzenie spółki. Zgromadzenie zaplanowano na 21 czerwca br., ma się rozpocząć o godzinie 11 w Płocku. Jeden z punktów porządku obrad przewiduje podjęcie uchwały w sprawie zmiany statutu spółki energetycznej.
PKN Orlen ma zmienić nazwę
"Proponowana zmiana dotyczy zmiany firmy z Polski Koncern Naftowy Orlen S.A. na Orlen S.A." - czytamy w informacji, pod którą podpisy złożyli członkowie zarządu PKN Orlen Armen Konrad Artwich oraz Jan Szewczak.
W ich ocenie "zmiana firmy pozwoli na zachowanie spójności z przyjętą Strategią Orlen 2030 w zakresie budowy koncernu multienergetycznego oraz budową globalnej marki Orlen na rynkach zagranicznych (proces rebrandingu)".
Zdaniem autorów projektu uchwały w tej sprawie zrealizowane przez spółkę w 2022 roku działania i dalsze plany rozwoju "implikują konieczność zmiany postrzegania marki, obecnie skoncentrowanej wokół przetwarzania ropy naftowej".
"Proponowana zmiana firmy odzwierciedli obecną, rzeczywistą formę działalności spółki i jej strategiczne kierunki rozwoju - planuje się bowiem, że w latach 2023-26 ok. 66 procent wartości Grupy generowane będzie przez segmenty niezwiązane z przerobem ropy naftowej. Tym samym określenie 'naftowy' w aktualnym członie firmy nie jest już adekwatne i spójne z wizją spółki oraz ambicjami rozszerzenia marki poza segment paliwowy" - podkreślili członkowie zarządu PKN Orlen.
Zaznaczyli przy tym, że "podjęcie przez spółkę nowych aktywności w zakresie np. energetyki odnawialnej, elektromobilności czy biogazu i biometanu nie kojarzy już bowiem spółki wyłącznie z określeniem 'naftowy'".
"Co więcej, celem rebrandingu na rynkach zagranicznych jest stworzenie platformy dynamicznego rozwoju marki Orlen oraz istotne podniesienie jej wartości poprzez unifikację brandów oraz uspójnienie doświadczenia klienta, które prowadzić będzie do wzrostu wartości marki" - dodali w piśmie Armen Konrad Artwich oraz Jan Szewczak.
Daniel Obajtek o zmianie nazwy
Prezes PKN Orlen Daniel Obajtek w marcu br. w rozmowie z Polską Agencją Prasową wskazywał, że w identyfikacji wizualnej spółki na potrzeby marketingowe wykorzystywana jest tylko nazwa "Orlen" i biało-czerwone logo przedstawiające stylizowaną głowę orła.
Te elementy - jak zapewniał Obajtek - nie zmienią się, dlatego ewentualna modyfikacja nazwy ma nie pociągnąć za sobą konieczności rebrandingu. - To oznacza, że cały proces będzie w zasadzie bezkosztowy - mówił Daniel Obajtek w marcu.
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: MOZCO Mateusz Szymanski / Shutterstock