Użytkownicy raportują o problemach z serwisem Blik - wynika ze zgłoszeń na platformie Downdetector. O trudnościach z płatnościami Blik piszą także internauci w serwisie X. Właściciel systemu potwierdził na portalu X występowanie problemów. "Odnotowujemy czasowe problemy z funkcjami BLIKA" - napisano.
Według platformy problemy rozpoczęły się przed godziną 15.00. Wówczas pierwsi użytkownicy zaczęli zgłaszać awarię. Przed godziną 16 było ponad 2 tysiące raportów o kłopotach z blikiem. Użytkownicy portalu X również donoszą o trudnościach.
Właściciel aplikacji potwierdził na swoim koncie na portalu X problemy z działaniem aplikacji. "Odnotowujemy czasowe problemy z funkcjami BLIKA. Pracujemy nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń. O wszelkich zmianach w tym zakresie będziemy informować na bieżąco" - napisano.
Redakcja biznesowa tvn24.pl poprosiła właściciela systemu Blik o komentarz, jednak do momentu publikacji nie otrzymała informacji.
Płatność Blik - co to jest?
Blik to w skrócie system płatności mobilnych. Umożliwia między innymi dokonywanie płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych z wykorzystaniem sześciocyfrowych kodów. W tym celu należy uruchomić aplikację banku w telefonie, wyświetlić kod, przepisać go na terminalu lub na stronie internetowej podczas dokonywania transakcji, a następnie potwierdzić płatność PIN-em w aplikacji banku. Wygenerowany kod Blik jest ważny przez maksymalnie dwie minuty.
Płatności Blik można dokonywać online - np. w sklepach internetowych. Można też płacić przy kasie w sklepach stacjonarnych albo w biletomatach. Z blikiem można również wpłacać i wypłacać pieniądze - korzystając z bankomatów i wpłatomatów. Blik umożliwia również międzybankowe przelewy na telefon - zamiast przepisywania 26-cyfrowego numeru konta, wpisywany jest tylko numer telefonu odbiorcy.
Czytaj więcej: Co to jest Blik i jak nim zapłacić? Wyjaśniamy >>>
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock