Kolej nie wspomoże warszawiaków w czasie budowy II linii metra. Już od marca zacznie się remont stacji Warszawa Stadion, a to oznacza utrudnienia na linii średnicowej. Tym tematem zajął się "Miejski Reporter".
Za około dwa tygodnie rozpoczną się problemy z przejazdem na linii średnicowej pomiędzy Warszawą Wschodnią a Śródmieściem. Ruch będzie odbywał się tylko po jednym torze w obu kierunkach, możliwe też, że pociągi pojadą torem dalekobieżnym.
Na pewno nie ułatwi to życia warszawiakom, kiedy wejdą a życie zmiany komunikacyjne, związane z budową II linii metra. O brak koordynacji inwestycji miejskich z kolejowymi pytał swojego gościa Igor Sokołowski.
- Planowanie inwestycji nie może być ograniczone do rocznego okresu. Musimy mieć czas na planowanie cztery lata do przodu, żeby sensownie skoordynować inwestycje z miastem - tłumaczył w studiu Miejskiego Reportera Zbigniew Szafrański, prezes Polskich Linii Kolejowych. I dodał, że wieloletni plan inwestycyjny kolei powstał dopiero w ubiegłym roku.
Planują remont za milion
Dyrektor tłumaczy, że najtrudniejsze jeszcze przed nami, bo remontu wymaga cała trasa pomiędzy Dworcami Wschodnim i Zachodnim. - Ma największe obciążenie dobowe, ale remont całości będzie kosztował około miliarda złotych - wyjaśnia Szafrański. – Na razie zdecydowaliśmy się na remont Warszawy Stadion – dodaje.
Jest jednak dobra wiadomość, w koordynacji inwestycji pomóc ma studium wykonalności dla warszawskiego węzła kolejowego. – Chcemy mieć spojrzenie całościowe, również miasto musi wiedzieć, gdzie chcemy prowadzić prace – mówi Szafrański. ran/mz