Chcecie się przejechać hybrydą? We wtorek nowe autobusy można było spotkać w szczycie na linii 125 i na przyspieszonej 523.
"Zielonym" solarisem jechał już internauta Sławek. - Liczyłem, że będzie nieco ciszej w tylnej części autobusu – dzieli się swoimi wrażeniami na warszawa@tvn.pl Sławek. - Nowe malowanie jest miłe dla oka i "w realu" prezentuje się bardzo ładnie – dodaje. Na dowód przesyła nam zdjęcie.
Dwie hybrydy w akcji
Z czterech hybryd, które stacjonują na Ostrobramskiej jeżdżą na razie tylko dwie. – Dwa autobusy wciąż są przygotowywane. Oklejamy je, zakładamy kasowniki – tłumaczy Adam Stawicki z Miejskich Zakładów Autobusowych. – Musimy też przeszkolić kierowców. Kursującymi pojazdami jeżdżą dwie, dwuosobowe załogi – dodaje Stawicki.
Hybrydowe autobusy nie mają stałych tras. – We wtorek obsługują linie 125 i 523, ale spotkać je można również na innych, obsługiwanych przez oddział Ostrobramska, np. 520, 514, 509, E2.
Sam sprawdzi trzeźwość kierowcy
Zakup czterech hybrydowych pojazdów to część "przetargu stulecia" ogłoszonego przez Miejskie Zakłady Autobusowe, który obejmuje zakup 168 autobusów. Wszystkie mają być wyposażone w monitoring, elektroniczne tablice wewnętrzne i zewnętrzne, a także klimatyzację "śródziemnomorską", wydajniejszą od zwyczajnej. Na tym jednak nie koniec - hybrydowe autobusy są wyposażone w... alkomaty. Pojazdy nie ruszą z miejsca dopóki kierowca nie "dmuchnie".
wp/par