Najnowsze

NASA zapowiada epokowe odkrycie na Marsie

Najnowsze

Pan Conrad z NASA przedstawia SAM - jedno z narzędzi Curiosity (NASA)

- To znajdzie się w książkach historycznych - zapowiada NASA i prosi o cierpliwość. Odkrycie ma związek z marsjańską misją łazika Curiosity.

NASA zapowiedziała, że ogłosi przełomowe dane zebrane przez łazik Curiosity. Odkrycie ma wstrząsnąć naukowym światem.

Pracownicy NASA mówią na razie niewiele i proszą o cierpliwość. Argumentują, że zanim obwieści się coś, co zmieni poglądy na Kosmos, trzeba to kilka razy sprawdzić.

Książki do historii

- Te dane znajdą się w książkach do historii - zapowiada John Grotzinger, kierujący zespołem zajmującym się misją Curiosity. Naukowiec nie mówi jednak, co dokładnie odkryto. Grotzinger zdradził, że niezwykłe dane pochodzą z instrumentu SAM (Sample Analysis at Mars) i mają związek z chemią organiczną.

- Jeśli ma to być odkrycie na miarę książek historycznych, to spodziewam się materiału organicznego - stwierdził Peter Smith, pracownik naukowy Lunar and Planetary Laboratory w Tucson.

Ślady życia

Zapowiedź ogłoszenia epokowego odkrycia dało pole do wielu domysłów. Wiadomo, że od kilku tygodni Curiosity przebywa w kraterze Gale. Łazik na razie nie stwierdził tam obecność metanu.

Z drugiej strony wcześniej, przy użyciu innych metod naukowcy odnaleźli śladowe ilości tego gazu. Metan mógłby być produktem bakterii zamieszkujących marsjańskie podglebie.

O wszystkim dowiemy się jednak dopiero w grudniu. Właśnie wtedy NASA ogłosi swoje odkrycie.

Autor: adsz/mj/rs / Źródło: Wired.com, Huffington Post, NPR