Korea Północna zaprezentowała nowe logo swojej agencji kosmicznej NADA. Ma ono m.in. "odzwierciedlać wolę naukowców kosmicznych KRLD do gloryfikowania Kim Ir Sena i Kim Dzong Ila". I, co ciekawe, nadzwyczaj przypomina logo agencji największego wroga Korei Północnej - amerykańskiej NASA.
Północnokoreańska Centralna Agencja Prasowa (KCNA) poinformowała o nowym logo w poniedziałek.
Zadaniem Narodowej Administracji Rozwoju Przestrzeni Kosmicznej, w skrócie NADA (National Aerospace Development Administration), jak nazywa się agencja, jest "stosowanie w praktyce idei i zasad rządu KRLD w celu rozwoju przestrzeni kosmicznej dla celów pokojowych".
"Koreańska Republika Ludowo-Demokratyczna kontynuuje rozwój projektów kosmicznych, dzięki którym kraj stanie się kosmiczną potęgą, w pełni korzystającym z prawa do pokojowego rozwoju przestrzeni kosmicznej" - podkreślono w depeszy.
Wielki Wóz ma "gloryfikować" Kimów
Nowe logo to ciemnoniebieska kula, na której górze narysowano Wielki Wóz, na środku w języku angielskim skrótową nazwę kraju i agencji kosmicznej, na dole zaś - nazwę agencji w języku koreańskim. Dookoła niej "krążą" dwa przecinające się pierścienie, które mają symbolizować orbity satelitów.
Z kolei - jak podkreśliła KCNA - Wielki Wóz odzwierciedla wolę naukowców z KRLD do gloryfikowania Kim Ir Sena i Kim Dzong Ila jako siły kosmicznej.
Jak poinformowano, nowy logotyp ma reprezentować "charakter, misję, pozycję i perspektywy rozwoju" agencji.
Satelita śpiewa pieśni
Korea Północna rozpoczęła podbój kosmosu w latach 80. Reżim Kima kilkakrotnie przeprowadzał próby umieszczenia swojego satelity na orbicie, jednak bezskutecznie.
Ostatnia odbyła się pod koniec 2012 roku. KRLD przekonuje, że zakończyła się sukcesem, a satelita nadaje pieśni patriotyczne na cześć Kim Ir Sena i Kim Dzong Ila.
Jednak według międzynarodowych ekspertów, sukcesem miało być tylko jej wystrzelenie, a satelita od momentu znalezienia się na orbicie nie dał żadnego "znaku życia".
Autor: nsz/kka/kwoj / Źródło: tvn24.pl