TVN24 | Skuteczna sprzedaż w internecie

Jak zacząć sprzedaż w internecie? Praktyczny poradnik

TVN24 | Skuteczna sprzedaż w internecie

Źródło:
Allegro
ShutterstockAllegro

Prowadzisz z powodzeniem sprzedaż stacjonarną i chcesz rozwinąć swój biznes w segmencie e-commerce? A może dopiero planujesz założenie własnego biznesu opartego właśnie o handel internetowy? Sprawdź, co musisz wiedzieć na ten temat.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY Z CYKLU SKUTECZNA SPRZEDAŻ W INTERNECIE >>>

Polacy kochają zakupy w internecie. Nie jest to przesadne stwierdzenie, a poparcie dla niego przynoszą dane, jakie możemy znaleźć na przykład w raporcie „E-Commerce w Polsce 2021” przygotowanym przez Gemius Polska. Aż 77% przebadanych w jego ramach osób zadeklarowało, że przynajmniej raz dokonało zakupów online. 2021 rok był kolejnym, w którym odsetek takich osób wzrósł w porównaniu do analogicznego okresu.

Wiemy już jak duży potencjał tkwi w e-handlu oraz co jest główną motywacją do tej formy zakupów. Decydujemy się na rozpoczęcie sprzedaży i założenie własnego sklepu internetowego. A może niekoniecznie? Istnieje inna opcja i jest nią marketplace. Czym jest? W skrócie to platforma umożliwiająca sprzedaż produktów przez różnych przedsiębiorców w jednym miejscu. Przykładem marketplace jest serwis Allegro.

Co dobrze wiedzieć o marketplace i dlaczego warto rozważyć sprzedaż właśnie w jego ramach?

●     Kluczowe, zwłaszcza w przypadku otwierania własnego sklepu internetowego, mogą być koszty, jakie musimy ponieść, rozpoczynając sprzedaż w internecie. W przypadku marketplace możemy je znacznie ograniczyć. Nie musimy wykupywać domeny internetowej, projektować strony, ani opłacać serwerów hostingowych. Koszt na start działalności – w zależności od wielkości sklepu – może wynieść od kilku do kilkunastu tysięcy złotych. Na marketplace takim jak Allegro założenie konta i jego prowadzenie jest bezpłatne. W wersji najbardziej oszczędnej ponosimy wyłącznie koszty prowizji od sprzedanych produktów, tak więc również wydatki związane z prowadzeniem samego sklepu, już po jego otwarciu są o wiele niższe.

●     Po drugie, możemy znacznie przyspieszyć start naszej sprzedaży. Wspomniane projektowanie witryny internetowej i przygotowanie jej od strony technicznej jest bardzo czasochłonne. W przypadku marketplace niemal od razu po rejestracji możemy rozpocząć sprzedaż produktów.

●     Rozpoczynając sprzedaż online, musimy również pamiętać o logistycznej stronie obsługi zamówień i płatnościach. Jeśli decydujemy się na prowadzenie własnego sklepu, musimy z każdym z dostawców usług (przewoźnicy kurierscy, operatorzy płatności) podpisywać własne umowy. W przypadku platform marketplace otrzymujemy pełny zasób konkretnych, wypracowanych rozwiązań. Allegro dysponuje zróżnicowanymi narzędziami i metodami płatniczymi (np. Allegro Pay), które pozwalają konsumentom na komfortowe zakupy, dzięki czemu sprzedający mają szansę na zwiększenie wartości sprzedaży.

Wspomniane koszty, szybki start działalności czy ułatwiona logistyka to być może najważniejsze, jednak niejedyne zalety platform marketplace.

●       Warto wiedzieć, że tego typu rozwiązania znacznie zmniejszają nasze zaangażowanie w obsługę sklepu – w ich ramach otrzymujemy dostęp do kompleksowego systemu i zaplecza technologicznego. Nie musimy też, zwłaszcza na początku martwić się niewystarczającym poziomem wiedzy dotyczącym sprzedaży internetowej, tego jak pisać opisy produktów czy ustalać ceny. Marketplace, taki jak Allegro inwestuje w edukowanie sprzedających i oferuje szkolenia w ramach Akademii Allegro. To różnorodne webinaria, kursy i podcasty mówiące o tym, w jaki sposób rozpocząć sprzedaż w serwisie, a później skutecznie budować swoją pozycję i rozwijać biznes. Materiały i szkolenia dostępne są za darmo - wystarczy mieć konto firma. Na stronie dla nowych sprzedających powstał również blog, który zasila nowych sprzedawców dawką merytorycznej wiedzy z dziedziny e-commerce.

A co z reklamą oraz zasięgami? W przypadku własnej strony internetowej musimy zadbać o jej odpowiednie pozycjonowanie (SEO) w wynikach wyszukiwania Google, żeby klienci go zauważyli i odwiedzali. To proces czasochłonny, często trwający kilka miesięcy. W ramach budowania rozpoznawalności naszego sklepu musimy zadbać też o reklamę – np. w mediach społecznościowych czy w Google Ads.

Na marketplace nie musimy się o to martwić — możemy skorzystać z silnej pozycji domeny i autorskich systemów reklamowych, takich jak np. Allegro Ads. Co więcej, nowi sprzedawcy na Allegro, w miesiącu, w którym założą konto oraz w kolejnym, będą mogli skorzystać w ramach Pakietu Powitalnego z m.in. do 100% zniżki na prowizję od sprzedaży oraz 50% zniżki na prowizję od sprzedaży oferty wyróżnionej — maksymalnie 10 000 zł brutto zniżki na każde 30 dni, łącznie to aż 30 000 zł rabatu oraz pakietu 100 darmowych wyróżnień. Ostatnia opcja pozwala umieścić swój produkt przed produktami innych firm, które nie skorzystały z wyróżnienia i zwiększyć potencjalną sprzedaż.

Zaczynamy sprzedaż na marketplace

Jesteś zainteresowany rozpoczęciem sprzedaży na marketplace? Na start wystarczy, że założysz konto w serwisie Allegro. To wbrew pozorom tylko kilka kroków, które dzielą Cię od 21 milionów odwiedzających!

●     Krok 1 - zarejestruj swoje konto firmowe: ustal m.in. hasło, login oraz podaj dane firmy.

●     Krok 2 – po przesłaniu danych – aktywuj konto i potwierdź rejestrację.

●     Krok 3 – zanim rozpoczniesz sprzedaż – ustaw wpłaty środków, podając dane konta bankowego i potwierdź je, możesz to zrobić szybkim lub tradycyjnym przelewem (1 zł).

●     Krok 4 - aby otrzymywanie środków było możliwe, podaj dane wszystkich reprezentantów oraz beneficjentów (dotyczy wszystkich form prawnych oprócz JDG - jednoosobowej działalności gospodarczej) firmy i prześlij ich dokumenty tożsamości.

A co jeżeli mam już swój sklep internetowy albo chcę go założyć?

Oczywiście decydując się na wybór platformy marketplace nie musimy jednocześnie porzucać marzenia o założeniu sklepu we własnej domenie internetowej. To nie jest wybór zero-jedynkowy. Marketplace może być jednym z kanałów dotarcia do sprzedających, w którym będziesz budować pozytywny wizerunek swojej marki. Spróbuj odkryć zalety sprzedaży wielokanałowej, która jest jednym z najpopularniejszych trendów e-commerce. Więcej o sprzedaży wielokanałowej znajdziesz tutaj.

Dowiedz się, jak zacząć sprzedaż na Allegro.

Źródło: Allegro

Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock

Pozostałe wiadomości