Aby zachęcić swoich obywateli do szczepień, amerykański rząd przygotował cały szereg benefitów, miedzy innymi bilety na Super Bowl, obligacje oszczędnościowe i karty podarunkowe. Ale chyba nic nie jest w stanie przebić pięciu nagród po milion dolarów, które przeznaczył na loterię gubernator stanu Ohio.
Kilka dni temu cały świat ekscytował się pomysłem ogłoszonym przez gubernatora stanu Ohio Mike’a DeWine’a. Dla wszystkich zaszczepionych mieszkańców tego stanu zorganizował on loterię, w której można wygrać jedną z pięciu nagród po milion dolarów każda. Jak się okazuje, Amerykanie po przyjęciu szczepionki mogą dostać o wiele więcej, między innymi bilety na Super Bowl, obligacje, karty podarunkowe czy wejściówki do parku rozrywki.
Zniżki i loterie
Takie zachęcanie obywateli do szczepień to efekt tego, że rząd Stanów Zjednoczonych ogłosił plan, według którego do Dnia Niepodległości obchodzonego w USA 4 lipca, 70 procent dorosłych Amerykanów ma przyjąć co najmniej jedną dawkę szczepionki na COVID-19. I teraz robi wszystko, by udało się go zrealizować. Kamala Harris zaprosiła do współpracy wpływowych aktorów i piosenkarzy, m.in. Camilę Cabello, Kim Kardashian, Joe Jonasa, Lily Collins. Mają oni pomóc namówić młodych Amerykanów do szczepień. W narodową akcję propagowania konieczności zaszczepienia się włączyły się władze stanowe, a także wiele amerykańskich firm.
Nic nie jest w stanie przebić pięciu nagród po milion dolarów, które przeznaczył na loterię gubernator stanu Ohio, jednak inne benefity również robią wrażenie. W Zachodniej Wirginii władze stanu obiecują obligacje oszczędnościowe o wartości 100 dolarów wszystkim osobom w wieku od 16 do 35 lat, które otrzymają szczepionkę na COVID-19 lub już ją otrzymały.
Natomiast burmistrz Nowego Jorku Bill de Blasio ogłosił, że dla wszystkich zaszczepionych będą dostępne zniżkowe bilety do wielu popularnych miejsc i atrakcji miasta. Na liście znalazły się między innymi: akwarium, ogród botaniczny, Zoo Bronx, możliwość wejścia za symboliczną opłatą do teatrów publicznych, Lincoln Center, NYC Ferry i bezpłatne dwutygodniowe korzystanie z rowerów miejskich Citi Bike. Za jego namową także sieć sprzedająca burgery Shake Shack oferuje wszystkim zaszczepionym darmowe frytki, po okazaniu karty szczepień można odebrać także darmowego pączka w kawiarniach sieci Krispy Kreme. Z kolei sieć Ledo Pizza zapowiedziała, że rozda 10 tysięcy pizz mieszkańcom stanu Maryland, którzy się zgłoszą do lokali tej sieci po pierwszej dawce szczepionki.
Bezpłatne bilety
Jeszcze bardziej rozpieszczani są mieszkańcy Waszyngtonu, którym założyciel World Central Kitchen José Andrés rozdaje karty podarunkowe o wartości 50 dolarów, które można wykorzystać w należących do niego restauracjach. Zaszczepionych piwoszy z pewnością może ucieszyć akcja browaru produkującego piwo Budweiser, w której każdy może otrzymać jedno darmowe piwo.
Gubernator Illinois oferuje zaszczepionym 50 tysięcy bezpłatnych biletów do jednego z największych parków rozrywki w Stanach Zjednoczonych - Six Flags Great America. Z kolei mieszkańcy Chicago po przyjęciu szczepionki będą mieli darmowy wstęp na cykl koncertów Protect Chicago Music Series odbywających się w mieście przez całe lato. Jeszcze większą gratkę zapowiedziała liga futbolu amerykańskiego NFL, która rozda 50 biletów na najbardziej pożądane wydarzenie sportowe w Stanach Zjednoczonych, czyli finał Super Bowl. O bilety mogą się starać zaszczepione osoby, które własnymi słowami opowiedzą, dlaczego tak ważne jest, aby wszyscy przyjęli szczepionkę.
Dodatkowo, by zachęcić Amerykanów do szczepienia się, administracja prezydenta Stanów Zjednoczonych ogłosiła, że do 4 lipca firmy Uber i Lyft będą oferować bezpłatne przejazdy do punktów szczepień.
Źródło: PAP
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock