Co łączy świętego Mikołaja i czarny piątek? Ta reklama

Najnowsze

CNNReklama zszkowołał wielu Amerykanów

Święty Mikołaj, który trzyma w ręku karabin. Taki chwyt marketingowy postanowił zastosować jeden z właścicieli sklepu z bronią, który chce jej sprzedać jak najwięcej w czasie zakupowego szaleństwa podczas czarnego piątku. Z taką reklamą nie trafił jednak w gusta wszystkich Amerykanów, a przy okazji - co podkreślają eksperci - może zaburzyć dziecięcą psychikę. Materiał programu "24 Godziny".

Czarny piątek (ang. Black Friday) to amerykańska tradycja. Obchodzony jest następnego dnia po Święcie Dziękczynienia i od niego rozpoczyna się sezon świątecznych zakupów.

Zakupowe szaleństwo

Sklepy oferują produkty z ogromnymi zniżkami. W zakupowym szaleństwie uczestniczy w USA 120-140 mln ludzi. Okazyjnie można kupić można właściwie wszystko - nie tylko dobra materialne, elektronikę, ubrania, ale np. także wycieczki zagraniczne.

Zdecydowanie najlepiej sprzedaje się jednak elektronika. Amerykanie kupują np. po dwa, trzy telewizory, bo przeceny na sprzęt RTV/AGD sięgają nawet 70-80 proc. Aby zdobyć produkty po okazyjnej cenie, trzeba się czasami mocno postarać. Przed niektórymi marketami za oceanem od kilku dni stoją namioty, w których nocują konsumenci.

Amerykanie tylko w ten jeden dzień potrafią wydać połowę oszczędności przeznaczonych na świąteczne prezenty. W czarny piątek sklepy bywają otwarte przez 24 godziny.

Również w Polsce wiele znanych marek przygotowuje w tym czasie specjalne oferty.

Program "24 Godziny" od poniedziałku do piątku na antenie TVN24 BiS o godz. 21.00.

Autor: tol/gry / Źródło: TVN24 BiS

Źródło zdjęcia głównego: CNN