Jak być najpopularniejszą osobą w biurze? Wszyscy chcą być lubiani, szczególnie w pracy. Pozyskanie względów swojego szefa, kolegów i klientów może Ci pomóc w karierze. "Businnes Insider" podaje pięć sposobów, aby przekonać innych, by Cię lubili.
1. Zadawaj pytania
Ludzie uwielbiają mówić o sobie - taka jest ludzka natura. Wykorzystać ten fakt na swoją korzyść zadając pytania o życie osobiste drugiej osoby, zainteresowań. Zaangażowanie, ale dyskretne, w życie kolegów pozwoli im poczuć się ważnym, co zawsze wpływa na poprawę nastrojów.
2. Rozdawaj komplementy
Pamiętaj, że współpracownikom lub szefowi zawsze można podarować jakiś komplement. Szczególnie, jeśli mają ciężki dzień. Może to być kilka prostych słów o nowej koszuli lub fryzurze.
3. Język ciała
Odczytanie sytuacji przed rozpoczęciem rozmowy jest kluczem do skierowania jej w dobrym kierunku i budowania relacji. Aby było to możliwe, warto czytać tzw. język ciała. Jeśli ktoś się spieszy, to nie jest dobry pomysł, aby zatrzymywać go na dłuższą rozmowę. To może go rozdrażnić.
4. Kontakt wzrokowy
Zaufanie buduje też kontakt wzrokowy. To pokazuje, że słuchasz drugiej osoby. Co ważne, utrzymanie kontaktu wzrokowego będzie skutkować podobną reakcją z drugiej strony.
5. Dystans
Nie podchodź do siebie zbyt poważnie. Dobry nastrój i stosowny żart pozwolą poprawić nastrój w pracy. Jeśli jesteś w stanie śmiać się z samego siebie, zachęć innych, aby uśmiechali się razem z tobą.
Autor: mn//gry/kwoj / Źródło: Businnes Insider
Źródło zdjęcia głównego: shutterstock.com