Mercedes-Benz wzywa do serwisów blisko milion starszych samochodów z całego świata z powodu potencjalnego problemu z układem hamulcowym. Akcja dotyczy trzech modeli wyprodukowanych w latach 2004-2015.
Niemiecki federalny urząd do spraw transportu (KBA) poinformował, że akcja obejmuje modele SUV-ów ML, GL (BR 164) i luksusowego minivana Klasa R (BR 251) wyprodukowane w latach 2004-2015. Chodzi w sumie o 993 407 pojazdów z całego świata. Około 70 tys. z nich znajduje się w Niemczech. Nie wiadomo, czy i ewentualnie ile pojazdów z Polski znajduje się na tej liście.
Akcja serwisowa Mercedes-Benz
"Korozja na wspomaganiu hamulców może w najgorszym przypadku doprowadzić do przerwania połączenia między pedałem hamulca a układem hamulcowym" - stwierdził niemiecki urząd, dodając, że "w konsekwencji hamulec zasadniczy może przestać działać".
Mercedes-Benz potwierdził akcję serwisową w oświadczeniu cytowanym m.in. przez Agencję Reutera i AFP. Koncern stwierdził, że funkcjonowanie wspomagania hamulców może być zakłócone przez zaawansowaną korozję. Według producenta może to skutkować zwiększeniem siły nacisku na pedał hamulca potrzebnej do wyhamowania pojazdu i/lub potencjalnie wydłużoną drogą hamowania.
Mercedes-Benz przekazał, że niezwłocznie skontaktuje się z właścicielami "potencjalnie dotkniętych pojazdów". "Procedura będzie obejmowała kontrolę potencjalnie dotkniętych pojazdów i - w zależności od wyników kontroli - wymianę części w razie potrzeby" - poinformowała firma ze Stuttgartu.
Producenci wzywają do serwisów
Akcje serwisowe producentów aut nie należą do rzadkości. W Polsce informacje w tej sprawie publikuje regularnie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Pod koniec maja UOKiK informował, że firma Stellantis Polska Sp. z o.o. powiadomiła, iż w samochodach marki Opel Crossland X RM 2020, 2021, wyprodukowanych w Hiszpanii, może nie działać dźwięk ostrzegawczy pasa bezpieczeństwa pasażera. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 1891 pojazdów.
Z kolei KIA Polska Sp. z o.o. ostrzegała, że w modelach: Ceed, Ceed kombi (PHEV), Proceed (CD) i XCeed (PHEV) (CDCUV) wyprodukowanych między listopadem 2021 r. a lutym 2022 r. w Korei Południowej, może występować usterka napinaczy pasów bezpieczeństwa przednich foteli, która może prowadzić do nieprawidłowego ich uruchomienia podczas kolizji, zwiększając ryzyko obrażeń pasażerów. Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 181 pojazdów.
Źródło: Reuters, The Guardian, TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Bernhard Richter / Shutterstock.com