Jak poinformowała w piątek amerykańska Narodowa Administracja Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego japoński producent aut Honda Motor wezwał do naprawy 1,3 miliona pojazdów na całym świecie. Powodem jest potencjalny problem z obrazem przekazywanym przez kamerę cofania aut.
Wycofanie dotyczy niektórych pojazdów Odyssey 2018-2023, Pilot 2019-2022 i Passport 2019-2023. Z powodu wadliwego złącza kabla koncentrycznego do komunikacji obraz z kamery cofania może nie pojawiać się na wyświetlaczu.
Dealerzy Hondy będą naprawiać auta
Honda wcześniej rozszerzyła gwarancję na pojazdy dotknięte problemem w 2021 roku. Producent samochodów przekazał w zgłoszeniu do Agencji, że otrzymał 273 870 roszczeń gwarancyjnych związanych z problemem między majem 2017 a czerwcem tego roku i nie ma doniesień o obrażeniach lub zgonach związanych z tym problemem.
Jak podaje Reuters dealerzy Hondy mają zainstalować ulepszoną wiązkę przewodów między istniejącymi połączeniami wyświetlacza audio i terminala pojazdu oraz osłonę prostującą złącze kabla pojazdu, aby prawidłowo podłączyć wyświetlacz audio.
Źródło: Reuters
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock