Przebudują niebezpieczne skrzyżowanie na Ochocie

Warszawa

Mateusz Szmelter / tvnwarszawa.plPrzebudują skrzyżowanie

Z sygnalizacją świetlną i bez wyspy na środku - tak do grudnia ma wyglądać skrzyżowanie ulicy Żwirki i Wigury z Banacha. Zarząd Dróg Miejskich ogłosił właśnie przetarg na jego przebudowę. - Kolizjogenne miejsce czeka poważna korekta geometrii - zapowiadają drogowcy.

Z sygnalizacją świetlną i bez wyspy na środku - tak do grudnia ma wyglądać skrzyżowanie ulicy Żwirki i Wigury z Banacha. Zarząd Dróg Miejskich ogłosił właśnie przetarg na jego przebudowę. - Kolizjogenne miejsce czeka poważna korekta geometrii - zapowiadają drogowcy.

Obecne rozwiązanie na skrzyżowaniu Banacha oraz Żwirki i Wigury nie jest komfortowe dla kierowców. Mają tylko jeden pas do skrętu w lewo w Banacha jadąc od strony lotniska. Wygodniej jest skręcić z Banacha od strony szpitala w Żwirki i Wigury - tam kierowcy mają do dyspozycji dwa pasy do skrętu w lewo. Po środku skrzyżowania znajduje się wyspa.

Rekord na ścieżce przy Banacha. Ponad 4 tys. rowerów w ciągu doby

Kolizjogenne skrzyżowanie

Jak zapowiada Zarząd Dróg Miejskich, "kolizjogenne skrzyżowanie czeka poważna korekta geometrii". Na czym polegać będą zmiany?

- To skrzyżowanie nie było do końca jasne dla kierowców. Jeśli ktoś nie patrzył na znaki, wyspa mogła mu sugerować, że to rondo, choć to zwykłe skrzyżowanie. Teraz zostanie ona zlikwidowana – wyjaśnia Tomasz Kunert z urzędu miasta.

Na skrzyżowaniu często dochodziło do kolizji. – Kierowcy, którzy skręcali w Banacha, próbowali szybko "przeskoczyć" przez jezdnię Żwirki i Wigury prowadzącą do lotniska, często nie zważając na bezpieczeństwo w ruchu – dodaje urzędnik.

Osobna faza do skrętu

Po remoncie kierowcy jadący ul. Żwirki i Wigury od strony lotniska będą mieli do dyspozycji dwa pasy ruchu do skrętu w lewo w Banacha – ta relacja będzie miała swoją fazę sygnalizacji świetlnej.

– Łatwiej będzie skręcić w lewo. Kierowcy nie będą też blokować pasów do jazdy na wprost – tłumaczy Kunert. Według projektu utrzymane zostaną też dwa pasy do jazdy na wprost od lotniska do centrum.

Osobną fazę do skrętu w lewo otrzymają też kierowcy skręcający z Banacha w Żwirki i Wigury – wciąż będą tam dostępne dwa pasy dla tej relacji.

Obniżą krawężniki

Na remoncie zyskają też piesi i rowerzyści. – Wokół skrzyżowania powstaną wygodne przejazdy rowerowe oraz przejścia dla pieszych z obniżonym krawężnikiem – zapowiada przedstawiciel ratusza.

Firmy chcące wyremontować to skrzyżowanie mogą zgłaszać swoje oferty do końca września. Termin realizacji inwestycji to "koniec sezonu budowlanego", czyli zapewne jeszcze w tym roku. Na razie nie jest znana cena remontu.

Tak będzie wyglądało skrzyżowanie po remoncie:

Projekt przebudowy
ZDM / facebook.pl

jb/su//ec/b