Niewykorzystane, stare bilety można zwracać tylko do końca czerwca w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM. Osoby, które mają niewielką liczbę biletów, mogą je zwrócić bez zbędnych formalności. Ci, którzy zgromadzili większą pulę, będą musieli poczekać dłużej na zwrot gotówki.
Bilety nieskasowane lub nieaktywowane o wartości nie większej niż 50 zł można zwracać bez żadnych formalności. Zwroty o wartości przekraczającej 50 zł, ale w liczbie mniejszej niż 250 sztuk, są przyjmowane jedynie po podpisaniu oświadczenia i okazaniu dokumentu tożsamości lub zwrocie dowodu zakupu.
Bilety kartonikowe z nieaktualnej taryfy (do 250 sztuk) można zwracać we wszystkich Punktach Obsługi Pasażerów ZTM do 30 czerwca 2013 roku. Bilety zakodowane na kartach zbliżeniowych można zwracać w trzech punktach: przy ul. Żelaznej, na stacjach metra Centrum i Świętokrzyska).
Więcej biletów, więcej formalności
Jak zastrzega ZTM, zwrot większej partii biletów może zająć sporo czasu, ponieważ każdy bilet musi być sprawdzony. - Pasażer nie otrzyma więc pieniędzy za bilety "od ręki" lecz we wcześniej umówionym terminie – czytamy w komunikacie ZTM.
Biletów w liczbie większej niż 250 sztuk nie można zwracać. Mogą zostać wymienione na bilety z nowej taryfy. Wymiana jest możliwa jedynie w Punkcie Obsługi Pasażerów ZTM na Młocinach.
Bez opłat manipulacyjnych
Zwrotu biletu imiennego na karcie miejskiej może dokonać tylko właściciel karty lub osoba przez niego pisemnie upoważniona.
W przypadku zwrotów biletów nieskasowanych lub nieaktywowanych nie jest pobierana opłata manipulacyjna.
b//ec