Wciąż nie powstały szczegółowe analizy dotyczące wytyczenia nowych buspasów. Wiadomo, że niektórych wstępnie typowanych lokalizacji urzędnicy nie biorą już pod uwagę, bo - ich zdaniem - poprawiła się sytuacja na drogach.
Rok temu Zarząd Transportu Miejskiego wskazał 19 lokalizacji, w których mogłyby powstać nowe buspasy. Decyzje uzależniał przede wszystkim od wyników analiz ruchu. Okazuje się jednak, że badań wciąż nie przeprowadzono.
"Nie było zainteresowania"
- Jeżeli chodzi o Dolinę Służewiecką i al. Wilanowską, to chcielibyśmy zlecić analizę w tym roku, ale to zależy od możliwości finansowych miasta - przyznaje Wiktor Paul z biura prasowego ZTM. - Odnośnie al. gen. Chruściela "Montera" na odcinku między ulicami Kadrową i Cyrulików, nasze pierwsze zapytanie ofertowe nie spotkało się z zainteresowaniem oferentów. Ponowną próbę wyłonienia wykonawcy podejmiemy na początku 2016 roku - dodaje.
Oddalają się też analizy dotyczące buspasów w al. Prymasa Tysiąclecia, Al. Jerozolimskich, na ul. Górczewskiej oraz Raszyńskiej. Zarząd zapowiada, że zostaną przeprowadzone w ramach przygotowania czasowej organizacji ruchu dla inwestycji prowadzonych w ich okolicach. - Chodzi o rozbudowę II linii metra czy remont wiaduktu ul. Towarowej nad kolejową linią średnicową - zaznacza Paul.
"Poprawiła się sytuacja"
I przekonuje, że w przypadku innych wytypowanych ulic, nie ma pilnej potrzeby, by wytyczać buspasy. Dodaje również, że niektóre oddane w ostatnim okresie inwestycje wpłynęły na poprawę czasów przejazdu komunikacją miejską.
- Przykładem tego jest oddanie do użytku kolejnego odcinka trasy tramwajowej na Tarchomin (dot. rozważanej lokalizacji pasa autobusowego na Trasie Mostu Marii Skłodowskiej-Curie przed skrzyżowaniem z ul. Kasprowicza), al. Legionów Piłsudskiego i Polskiej Organizacji Wojskowej (dot. rozważanej lokalizacji pasa autobusowego w al. Krakowskiej na odcinku od ul. Szyszkowej do ul. Mineralnej), przebudowa al. Armii Krajowej i Mostu Grota-Roweckiego oraz uruchomienie II linii metra wraz z wprowadzeniem podstawowej organizacji ruchu na pl. Wileńskim (dot. rozważanej lokalizacji pasa autobusowego w al. Solidarności i ul. Radzymińskiej na odcinku od ul. Targowej do ul. Łodygowej) – wylicza Paul.
Jak już pisaliśmy, w najbliższych latach nie ma również co liczyć na buspas w ulicy Puławskiej. WIĘCEJ NA TEN TEMAT.
ran/r
Źródło zdjęcia głównego: Archiwum tvnwarszawa.pl