W poszukiwaniu informacji Amerykanie częściej sięgają do internetu niż tradycyjnych gazet - wynika z raportu opublikowanego przez centrum badań opinii publicznej Pew Research Center.
Internet stał się trzecim w kolejności najpopularniejszym medium, do którego ludzie sięgają, by znaleźć wiadomości. Tym samym wyprzedził gazety, podobnie zresztą jak radio.
Najpopularniejsza pozostaje telewizja - stacje krajowe i lokalne.
Internet goni telewizję
Zgodnie z wynikami badań, które podaje na swojej stronie serwis internetowy BBC, 61 proc. pytanych osób zadeklarowało, że w poszukiwaniu informacji sięga każdego dnia do internetu. 78 proc. powiedziało, że wiadomości czerpie z telewizji lokalnych, a 71 proc. ze stacji międzynarodowych, takich jak NBC, CNN, Fox News.
54 proc. osób powiedziało, że słucha radia w domu lub w samochodzie. Po gazety - te lokalne czy o krajowym zasięgu (takich jak "New York Times") - sięga, według deklaracji - 50 proc. osób.
Ponad 90 proc. zadeklarowało, że szuka informacji w dwóch lub więcej źródłach.
Najbardziej popularne portale informacyjne to Google News i AOL, podobnie zresztą jak strony internetowe stacji CNN i BBC.
Źródło: news.bbc.co.uk, Polskie Radio