Strefa hybrydowej jazdy
Raport sponsorowany

ŠKODA OCTAVIA w nowej wersji – jako hybryda plug-in

Źródło:
ŠKODA
ŠKODA
ŠKODA
ŠKODA

Jeden z najbardziej rozpoznawalnych wśród kierowców modeli ŠKODY – OCTAVIA – doczekał się nowej wersji z napędem hybrydowym plug-in. Czym się charakteryzuje, co mieści pod maską? Przyglądamy się bliżej OCTAVII iV.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY Z CYKLU STREFA HYBRYDOWEJ JAZDY >>>

Podwójne możliwości

Nowy model hybrydy plug-in marki  ŠKODA kryje pod maską silnik o pojemności 1,4 l oraz elektryczny motor o mocy 85 kW. Pełne naładowanie akumulatora umożliwia nam przejechanie aż 60 km! Wydaje się to wystarczające dla przeciętnego kierowcy, którego codzienna trasa to z reguły podróż pomiędzy domem a miejscem pracy. Łączna moc napędu to 204 KM, a do 100 km/h rozpędzimy się w 7,8 s.

Oczywiście auto, dzięki zastosowaniu napędu hybrydowego, sprawdzi się też na dłuższych trasach. Jest dynamiczne i komfortowe, a w drodze w trybie hybrydowym może osiągnąć spalanie rzędu 1,5 l na 100 km (WLTP). W tym trybie zasięg auta jest równy, a nawet większy, niż samochodów z napędem spalinowym, więc podróże z jednego krańca kraju na drugi nie są za kółkiem hybrydowej OCTAVII iV żadnym problemem.

ŠKODA

Ładowanie i jego rodzaje

OCTAVIA iV, podobnie jak inne hybrydy plug-in ŠKODY, pozwala nam na poruszanie się w trybie elektrycznym oraz hybrydowym. Nigdy nie przełączamy się wyłącznie na tryb jazdy spalinowy. Ładowanie napędu elektrycznego możliwe jest na dwa sposoby. W trakcie jazdy (na przykład podczas hamowania) część energii jest odzyskiwana. Drugi, kluczowy, to ładowanie ze zwykłego gniazdka elektrycznego, na przykład w domu. Napęd spokojnie naładujemy całkowicie w kilka godzin, a sam proces możemy rzecz jasna przyśpieszyć inwestując np. w wallboxa, który umożliwia szybsze ładowanie niż z gniazdka jednofazowego. W tym przypadku pełne naładowanie możliwe jest już w 3,5 godziny.

ŠKODA

ŠKODA OCTAVIA iV (nie tylko) od środka

Auto dostępne jest w dwóch wersjach: Ambition oraz Style, które różnią się między sobą wykończeniem wnętrza oraz standardowym wyposażeniem. I tak, w wersji Ambition z przodu oraz tyłu samochodu umieszczono światła LED i zastosowano asystenta pasa ruchu. Jazdę uprzyjemni nam dwustrefowa klimatyzacja Climatronic, a w trasie wesprze system informacyjno-rozrywkowy Columbus.

W wersji Style otrzymamy reflektory główne LED Top Matrix, czujniki parkowania z przodu i z tyłu, czujniki deszczu i Virtual Cockpit, czyli cyfrowy zestaw wskaźników. W tej wersji fotele zyskały m.in. funkcję podgrzewania, dzięki czemu jazda może być wyjątkowo przyjemna.

ŠKODA

Po pierwsze bezpieczeństwo

To, co warte uwagi w przypadku OCTAVII iV i pokazujące, że to auto, które spokojnie można nazwać autem rodzinnym, to systemy, które wspierają kierowcę w trasie i nie tylko, bo znajdziemy w niej między innymi także takie, które wspomogą nas w parkowaniu.

TRAVEL ASSIST to kilka funkcji, które uprzyjemnią podróż, a jednocześnie zadbają o bezpieczeństwo nasze, jak i współpasażerów. To na przykład tempomat, który umożliwia wykrywanie znaków oraz ich przetwarzanie na podstawie zapisów w systemie nawigacji. Dzięki temu prędkość na drodze może być dostosowywana w czasie rzeczywistym. Ciekawą funkcją zastosowaną w modelu OCTAVIA iV jest EMERGENCY ASSIST. Włącza się ona, gdy – pomimo monitów – kierowca nie trzyma rąk na kierownicy. W takim przypadku samochód zaczyna zwalniać, aż do całkowitego zatrzymania i jednocześnie włącza światła awaryjne.

W trosce o innych uczestników ruchu

Funkcje takie jak FRONT ASSIST, SIDE ASSIST czy EXIT WARNING mają na celu wyeliminowanie negatywnych skutków kolizji z innymi uczestnikami ruchu. Pierwsza z nich wykrywa np. pieszych, którzy próbują przeciąć drogę samochodu, druga wykrywa pojazdy nadjeżdżające z tyłu lub będące w martwym punkcie. Jej zasięg to 70 m, więc to przydatna opcja zwłaszcza na drogach ekspresowych lub autostradach. Trzecia, czyli EXIT WARNING, ostrzega kierowcę oraz pasażerów o ewentualnej kolizji, którą może spowodować otwarcie drzwi auta, a system ma zasięg 35 m.

Przy parkowaniu, nie tylko mniej doświadczonym kierowcom, pomocne są kamera cofania czy system PARK ASSIST. Ciekawą opcją jest też MANOEUVRE ASSIST, który może zatrzymać samochód w przypadku zbliżania się do przeszkody w trakcie parkowania.

OCTAVIA, jak już wspomnieliśmy, jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych modeli ŠKODY. Można śmiało zaryzykować stwierdzenie, że – wraz z udostępnieniem jej w wersji hybrydy plug-in – weszła w nową, ekologiczną erę i także w tej wersji zdecydowanie jest samochodem, któremu warto się przyjrzeć. To auto nowoczesne, niskoemisyjne, a jednocześnie dynamiczne i pozwalające nam wybrać się nie tylko w trasę do pracy, ale także w długą podróż.

Źródło: ŠKODA

Pozostałe wiadomości

Prezydent USA Donald Trump w pierwszą podróż zagraniczną uda się do Arabii Saudyjskiej, a także do Kataru i być może innych państw regionu. Jak stwierdził, wyboru dokonał ze względu na obietnicę saudyjskich inwestycji w Stanach Zjednoczonych.

To tam Trump pojedzie w pierwszą podróż zagraniczną. Zdecydowały pieniądze

To tam Trump pojedzie w pierwszą podróż zagraniczną. Zdecydowały pieniądze

Źródło:
PAP

Rok po likwidacji obowiązkowych zadań domowych sprawdzamy, jak ich brak odmienił szkolną rzeczywistość. Kto się cieszy, a kto buntuje? Pytamy też ministrę edukacji Barbarę Nowacką, czy było warto. Bo twardych danych na ten temat nie ma.

Szkoła bez zadań domowych. A w niej: kartkówki, projekty, zadania "doskonalące" i "wyzwania"

Szkoła bez zadań domowych. A w niej: kartkówki, projekty, zadania "doskonalące" i "wyzwania"

Źródło:
tvn24.pl