Sponsorzy z zadowoleniem przyjmują dymisję Blattera. Ale oczekują dalszych reform

Ze świata


Sponsorzy FIFA, w tym Visa, Coca-Cola i McDonald's z zadowoleniem przyjęli informację o złożeniu dymisji przez Seppa Blattera - informuje BBC. Szwajcar, który stał na czele FIFA w 1998 roku, ogłosił swoją decyzję we wtorek podczas konferencji prasowej w Zurychu.

Mimo tego, większość sponsorów nadal podkreśla swe oczekiwania o konieczności szybkich zmian w FIFA - pisze BBC.

Duże nadzieje

Przedstawiciele McDonald's wyrazili nadzieję, że to będzie pierwszy krok w kierunku "odzyskania zaufania fanów na całym świecie".

Visa w oświadczeniu wydanym po dymisji Blattera podkreśliła, że "FIFA jest potrzebna szeroka i zasadnicza reforma, co znalazło odzwierciedlenie w ogłoszonej rezygnacji prezydenta Blattera".

- Jest to znaczący krok w kierunku odbudowy zaufania publicznego, ale przed nami jeszcze więcej pracy - dodali przedstawiciele marki kart płatniczych i jednego z głównych sponsorów Międzynarodowej Federacji Piłki Nożnej.

- Powtarzamy, że oczekujemy od FIFA podjęcia natychmiastowych kroków w celu rozwiązania wewnętrznych problemów organizacji, aby szybko odbudować kulturę z silnymi praktykami etycznymi, które przywrócą reputację rozgrywek dla fanów na całym świecie - twierdzą zgodnie sponsorzy.

Zgodnie

Podobne stanowisko zostało wyrażone przez innych partnerów biznesowych.

Coca-Cola informację o dymisji opisała jako "pozytywny krok", jednocześnie dodając, że oczekuje od FIFA, iż będzie "działać w trybie pilnym" i "odzyska zaufanie wszystkich, którzy kochają piłkę nożną".

- Wierzymy, że ta decyzja pomoże FIFA przekształcić się szybko w tak potrzebną strukturę na miarę XXI wieku - poinformowali przedstawiciele Coca-Coli.

Inni sponsorzy, jak Budweiser, Adidas i McDonald's równie pozytywne komentują dymisję prezydenta FIFA.

- Spodziewamy się, że dzisiejsza zapowiedź przyczyni się do przyspieszenia wysiłków FIFA, aby rozwiązać problemy wewnętrzne, zainicjować pozytywną zmianę i dostosować się do najwyższych standardów etycznych i przejrzystości - zakomunikował Budweiser.

Adidas poinformował natomiast, że to "krok w dobrym kierunku, na ścieżce FIFA, aby ustanowić i realizować przejrzyste standardy we wszystkim, co robią".

McDonald's ze swojej strony wyraził "nadzieję", że zmiany i reformy w FIFA doprowadzą organizację do "odzyskania zaufania fanów na całym świecie".

Pozytywnie o całej sprawie wypowiedzieli się także władze koncernu samochodowego Hyundai, którzy ocenili to jako "pozytywny pierwszy krok w tworzeniu struktury zarządzania, która zapewni najwyższe standardy etyczne w sporcie".

Dymisja

Sepp Blatter kilka dni po tym jak wybrano go na kolejną kadencję zrezygnował z funkcji prezydenta FIFA. – Trzeba wybrać mojego następcę tak szybko, jak to tylko możliwe – powiedział.

Jego decyzja ma prawdopodobnie związek z zatrzymaniami prominentnych działaczy, do których doszło w ubiegłą środę w Zurychu. 79-letni Szwajcar Międzynarodowej Federacji Piłkarskiej przewodził od 8 czerwca 1998 roku.

W piątek wybrany został na kolejną, piątą kadencję.

Autor: mb / Źródło: BBC