Santander, BNP Paribas i Alior - to tylko kilka z banków, które zaplanowały prace serwisowe w najbliższych dniach. W związku z tym klienci muszą przygotować się na utrudnienia. Część z nich nie będzie miała dostępu do bankowości internetowej i mobilnej.
Santander Bank Polska
"Planujemy przerwę z piątku na sobotę. Pracujemy nad usprawnieniami. Od 23:00 w piątek do 6:00 w sobotę usprawniamy nasze usługi. W tym czasie nie zalogujesz się do bankowości internetowej ani aplikacji mobilnej" - przekazał bank na swojej stronie.
Dodano, że "karty i bankomaty będą działać".
BNP Paribas
"7.10.2022 od godziny 23:00 do 8.10.2022 do godziny 06:00 serwis www.bnpparibas.pl będzie niedostępny ze względu na zaplanowane prace serwisowe" - podał bank w komunikacie.
Wyjaśnił, że "podczas przerwowej niedostępności będzie wyświetlona strona umożliwiająca przejście do systemów transakcyjnych".
Alior
Jak poinformował bank, "od 08.10.2022 (sobota) od godz. 23:00 do 09.10.2022 (niedziela) do godz. 03:00 bankowość internetowa Alior Online oraz Alior Mobile będą niedostępne ze względu na prowadzone prace serwisowe".
"Prace nie mają wpływu na transakcje kartowe i wypłaty z bankomatów. Jednocześnie informujemy, że czas niedostępności może ulec wydłużeniu, o czym będziemy informować na bieżąco" - wyjaśniono w komunikacie.
Nest Bank
"8 października (sobota) od godz. 0:30 do 4:00 nasza bankowość internetowa i aplikacja mobilna będą działać w ograniczonym zakresie" - podał bank w komunikacie.
Dodano, że "w tym czasie nasza bankowość będzie działać w trybie przyjmowania zleceń", co oznacza, że "będziecie mogli zalogować się do bankowości internetowej czy aplikacji mobilnej, natomiast aktualny stan konta czy wykonanie przelewu dostępne będą po zakończeniu prac".
"Jednak nie będziecie mogli: skorzystać z BLIKA i Visa Mobile, zapłacić w sklepie internetowym korzystając z linka do płatności, potwierdzić płatności za zakupy kartą w internecie przy użyciu bankowości elektronicznej, zlecić, ani otrzymać przelewu natychmiastowego, doładować telefonu, zmienić limitów płatności w bankowości elektronicznej, używać saszetek (zasilenie, zmiana kwoty, usunięcie saszetki) czy zarządzać celami oszczędnościowymi, otworzyć nowego konta czy złożyć wniosku m.in. o wydanie karty, 300+, 500+ (do systemu obsługi wniosków zapraszamy po zakończeniu prac)" - napisano w komunikacie.
Dodano też: "W tym czasie będziecie mogli płacić kartą płatniczą, także za pomocą Apple Pay, Google Pay i zegarkiem bądź opaską (Fitbit Pay, Garmin Pay) w sklepach stacjonarnych oraz wpłacać i wypłacać gotówkę z bankomatów, używając karty płatniczej".
Toyota Bank
"W dniu 11.10.2022 r. od godzinach 22:00 - 00:00 odbędą się planowane prace serwisowe w infrastrukturze technicznej banku" - podano w komunikacie.
Wyjaśniono, że "w tym czasie mogą wystąpić utrudnienia w dostępie do Systemu Bankowości Elektronicznej, Systemu Autoryzacji Płatności Kartowych, Automatycznego Serwisu Telefonicznego, wyciągów oraz usług tzw. szybkich płatności".
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock