Jak za darmo zbadać rynek przed otwarciem firmy? Jak zwiększyć szanse prowadzonego biznesu? Jak dopasować ofertę do potrzeb klientów? Na te pytania odpowiedział Paweł Blajer wraz z ekspertami w programie "Biznes dla ludzi" TVN24 Biznes i Świat.
Przed otwarciem własnego biznesu warto sprawdzić, jakie na danym rynku jest zapotrzebowanie na usługi bądź towary, które chcemy sprzedawać.
Prof. Robert Kozielski z Uniwersytetu Łódzkiego przypomina, że badanie rynku nie gwarantuje sukcesu, ale redukuje poziom ryzyka.
Co zrobić?
- Osoba zakładająca firmę powinna zastanowić się, czy jej oferta rozwiązuje problemy klientów, a także, czy to, co proponuje jest lepsze, unikalne, inne od tego, co już funkcjonuje na rynku - tłumaczy prof. Kozielski. Naukowiec radzi, że przed rozpoczęciem biznesu powinniśmy sprawdzić kilka kwestii. - Czy te produkty są już oferowane gdzie indziej, jaką mają cenę, jak wygląda oferta naszej konkurencji oraz to, czym nasza oferta będzie się różnić od oferty innych firm - wyjaśnia prof. Kozielski.
Obserwacja klientów
Kozielski doradza, aby sprawdzić, w jaki sposób ludzie obecnie rozwiązują problem, który my chcemy rozwiązywać działalnością naszej firmy. - Obserwujemy naszych potencjalnych klientów, bo to oni będą wydawali pieniądze na nasze usługi lub produkty, które rozwiążą ich problemy - wyjaśnia prof. Kozielski.
Autor: red. / Źródło: TVN24 BiS