Jak zapowiedzieli, tak też zrobili. W nocy GDDKiA otworzyła kolejny fragment Południowej Obwodnicy Warszawy.
Otwarty fragment prowadzi od węzła Krakowska do węzła Lotnisko i węzła Marynarska.
Prawie cała POW w południowo-zachodniej części miasta jest już przejezdna. Odcinki zaznaczone na zielono na mapce mają łącznie ok. 17 km. Kliknij na mapkę, aby ją powiększyć:
Pierwszy samochód na nowym odcinku:
Najpierw kontrole
W czwartek przed południem Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego otrzymał ostatni niezbędny dokument do rozpoczęcia swojej kontroli na szykowanym do otwarcia fragmencie POW.
Na miejsce pojechała komisja i przekonała się, że trasa jest wykonana prawidłowo. - Kontrola się zakończyła pozytywną oceną - powiedział w rozmowie z tvnwarszawa.pl Jaromir Grabowski, wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego.
WINB wydał pozwolenie na użytkowanie drogi.
Dokument trafił do GDDKiA po godzinie 17.00. Drogowcy w czwartkowy wieczór rozpoczęli swoje procedury. Przed otwarciem, razem z policją, musieli sprawdzić oznakowanie, bariery i wszystkie urządzenia bezpieczeństwa.
Kolejny odcinek pod koniec września
31 lipca otwarto pierwszy odcinek obwodnicy pomiędzy węzłem Konotopa a al. Krakowską.
Otwarty w lipcu odcinek POW Konotopa - al. Krakowska:
Na koniec września planowane jest otwarcie ostatniego w tym rejonie miasta, około 2-kilometrowego, fragmentu POW od węzła Lotnisko do węzła Puławska.
Miała być na Euro 2012
Drogi te mają rozprowadzać po Warszawie ruch z autostrady A2 i jednocześnie umożliwiać szybki i wygodny dojazd na Lotnisko Chopina. Całkowita wartość inwestycji to ponad 4,3 mld zł, z czego ponad 2,5 mld zł to dofinansowanie unijne.
POW miała być przejezdna na Euro 2012.
Co dalej?
Docelowo trasa ma przejść tunelem pod Ursynowem, mostem nad Wisłą i połączyć się z trasami S17- Wschodnią Obwodnicą Warszawy. Dalej znów przejdzie w autostradę A2 na wschód.
wp/ec/su/mz