Koleje Mazowieckie ułatwiają życie pasażerom i wchodzą w pole najnowocześniejszych technologii sprzedażowych. Wprowadzają płatność kartą w pociągu oraz możliwość kupienia biletu w Internecie.
Najpierw system zostanie przetestowany, kolejarze chcą zobaczyć, jak sprawdza się w praktyce. "Aplikacja web do zakupu biletu KM dostępna jest pod adresem bilety.mazowieckie.com.pl. Obecnie, w okresie pilotażu, podróżni mogą kupić bilety wg taryfy normalnej, ulgowej oraz ofert specjalnych, w tym bilety: jednorazowe, strefowe czasowe, dobowe, 3–dniowe" - podają.
Jak kupić bilet?
"Cała operacja jest prosta; aby dokonać zakupu biletu, Użytkownik Systemu IKM w pierwszej kolejności powinien wybrać nazwę stacji, z której chce rozpocząć podróż, oraz wskazać stację docelową, a następnie wybrać przycisk "Szukaj". Po wprowadzeniu tych parametrów podróży otrzyma informację o najbliższym dostępnym połączeniu oraz o kilku następnych. Otrzyma także podpowiedź na temat najkorzystniejszej dla niego opcji pod względem finansowym" - podają kolejarze.
Drugim udogodnieniem przewoźnika jest możliwość kupienia biletu u kierownika pociągu i zapłacenie kartą płatniczą. "Ta forma płatności jest już od jakiegoś czasu dostępna w kasach biletowych, a teraz została zintegrowana z urządzeniami mobilnymi używanymi przez drużyny konduktorskie" - czytamy w komunikacie.
- Cieszę się, że w trakcie prac nad uruchomieniem systemu mieliśmy możliwość brać udział w merytorycznych dyskusjach na temat optymalizacji pewnych procesów po stronie tak istotnego przewoźnika, mając przy tym na uwadze trendy w transporcie - powiedział podczas czwartkowej konferencji prezes Grzegorz Wojtenko.
kz/mś
Źródło zdjęcia głównego: KM