Najnowsze

Pizza w zdrowszej i mniej kalorycznej odsłonie

Najnowsze

Przepis na pizzę w wersji light
TVN Meteo ActivePrzepis na pizzę w wersji light

Myślicie, że pizza to danie bardzo kaloryczne? Bzdura! Wersja prowadzącej program "Pożegnanie z wagą" dietetyk Anety Łańcuchowskiej jest nie tylko o wiele mniej kaloryczna, ale także bardzo zdrowa.

TVN METEO ACTIVE TO NAJBARDZIEJ WIARYGODNE INFORMACJE O ZDROWYM STYLU ŻYCIA! JAK OGLĄDAĆ TVN METEO ACTIVE?

SPRAWDŹ NUMERY KANAŁÓW

To pocieszy osoby, które dbają o linię. Pizza według przepisu prowadzącej program "Pożegnanie z wagą" dietetyk Anety Łańcuchowskiej jest niskokaloryczna i bardzo zdrowa.

Do przygotowania pizzy będziesz potrzebować:

- 150 g mąki pszennej pełnoziarnistej, - 150 g mąki pszennej, - oliwy z oliwek, - 5 g suchych drożdży, - oregano, - pieprzu i soli, - ulubionych dodatków (np. szynki parmeńskiej, mozzarelli, świeżej rukoli, oliwek)

Zagnieć ciasto...

By przygotować ciasto, należy połączyć mąkę pszenną z mąką pszenną pełnoziarnistą (dzięki temu ciasto jest bogate w błonnik, co gwarantuje poczucie sytości), z ciepłą wodą z drożdżami, oliwą z oliwek i dodatkiem oregano. Po zagnieceniu wszystkich składników, należy przykryć je ściereczką i odstawić na godzinę w ciepłe miejsce do wyrośnięcia.

...i udekoruj je dodatkami

Gdy ciasto wyrośnie, należy przełożyć je na blachę i uformować wedle upodobań - w okrągły lub prostokątny placek z grubszymi brzegami, nałożyć sos, przygotowany z koncentratu pomidorowego, czosnku i świeżej bazylii. Do pizzy warto dodać ulubione dodatki.

Łańcuchowska proponuje dwie wersje - mięsną i wegetariańską. W tej pierwszej łączy szynkę parmeńską z mozzarellą i oliwkami. Tę pizzę po upieczeniu udekorowała świeżą rukolą. Na drugiej, wegetariańskiej, ułożyła marchewkę, paprykę i pieczarki, które są znakomitym źródłem potasu, miedzi, selenu, jodu i zawierają witaminę A i E.

Smacznego!

Autor: stella/mab / Źródło: TVN Meteo Active

Źródło zdjęcia głównego: TVN Meteo Active

Pozostałe wiadomości