"Proces wydawniczy z lat 70. jest martwy". Rewolucja w "Financial Times"


"Financial Times" zamierza w pierwszej połowie przyszłego roku przejść na jedno globalne wydanie drukowane zamiast obecnych edycji regionalnych. Znaleźć się w nim mają głównie analizy i grafiki. Z kolei na swoim portalu internetowym chce publikować najświeższe wiadomości, z uwzględnieniem czasów najlepszej oglądalności i godzin, w których najwięcej internautów odwiedza stronę.

- W przyszłości nasz produkt drukowany będzie czerpać z oferty internetowej, a nie odwrotnie - zapowiedział w środę redaktor naczelny "FT" Lionel Barber w informacji dla pracowników, zamieszczonej także na portalu internetowym. - Proces wydawania gazety w stylu z lat 70. jest martwy - obwieścił.

Wydanie internetowe górą

Globalne wydanie drukowane będzie się koncentrować na analizach, danych i grafice. Z kolei w wydaniu internetowym materiały będą publikowane z uwzględnieniem najlepszych czasów oglądalności, podobnie do programów telewizyjnych - najciekawsze materiały mają być pokazywane w godzinach, kiedy na stronie panuje największy ruch. Na portalu internetowym znajdą się też treści z wydania drukowanego i materiały z innych źródeł.

"Financial Times" po raz pierwszy ukazał się w 1888 roku. Dziś liczba abonentów wydania online o ponad 100 tysięcy przekracza liczbę abonentów wydania drukowanego - wskazał Barber. Podkreślił, że gazeta jest coraz częściej czytana na ekranach komputerów osobistych, na tabletach i smartfonach, i wskazał na konieczność przystosowania się do tej sytuacji.

Autor: kg/jk / Źródło: PAP