Jest dowód, że życie pochodzi z Kosmosu?

Czy życie rzeczywiście pochodzi z Kosmosu?TVN24

- Ważny składnik materiału genetycznego, z którego zbudowane jest DNA, prawdopodobnie pochodzi z Kosmosu - ogłosili naukowcy po zbadaniu cząsteczek znalezionych w meteorycie Murchison, znalezionym w Australii w 1969 roku.

Odkrycie sugeruje, że fragmenty materiału, z których powstały pierwsze cząsteczki DNA [nośnik informacji genetycznej znajdujący się w każdej komórce żywych organizmów - red.] mogą pochodzić z Kosmosu.

Naukowcy z Europy i Stanów Zjednoczonych opublikowali wyniki swoich badań najnowszym numerze naukowego periodyku "Earth and Planetary Science Letters".

Jak ustalili, znaleziony w meteorycie materiał zawiera cząsteczki uracylu i ksantyny - zasad azotowych wchodzących w skład nukleotydów, prekursorów molekuł tworzących RNA i DNA.

Naukowcy badali meteoryt Murchison pod kątem tego, czy cząsteczki te przybyły na Ziemie już z meteorytem, czy też były rezultatem zanieczyszczenia, które nastąpiło przy jego uderzeniu w Ziemię.

Analiza pokazała, że nukleotydy zawierają izotop węgla, który może tworzyć się tylko w przestrzeni kosmicznej, a nie na Ziemi.

Według głównej autorki artykułu, dr Zity Martins z Imperial College London, badania mogą dostarczyć kolejnego wyjaśnienia dla pochodzenia życia na Ziemi.

W badaniach uczestniczyli naukowcy z Holandii, Wielkiej Brytanii, Amerykańskiego Centrum Lotniczego NASA oraz Uniwersytetów w Baltimore i Waszyngtonie.

Około 3,8 do 4,5 miliarda lat temu duże kawałki skał podobnych do tych z meteorytu Murchison regularnie bombardowały Ziemię. W tym samym czasie na naszej planecie tworzyło się prymitywne życie. Możliwe zatem, że jego źródłem były cząsteczki przyniesione przez deszcz meteorytów.

Źródło: www.eurekalert.org