Stacje TVN24 i TVN, należące do globalnego koncernu medialnego Warner Bros. Discovery, były w trakcie trwania marszu 4 czerwca najchętniej oglądanymi w Polsce. W grupie widzów powyżej czwartego roku życia odnotowały łącznie 23 procent udziału w rynku - wynika z danych Nielsen TV Audience Measurement.
Ulicami Warszawy przeszedł w niedzielę - w 34. rocznicę pierwszych częściowo wolnych wyborów - zwołany przez lidera Platformy Obywatelskiej Donalda Tuska marsz "przeciw drożyźnie, złodziejstwu i kłamstwu, za wolnymi wyborami i demokratyczną, europejską Polską". Organizatorzy twierdzą, że w marszu wzięło udział pół miliona osób.
TVN24 i TVN - najchętniej oglądane stacje
Stacje telewizyjne TVN24 i TVN prowadziły w godzinach 11.40-15.55 relację z marszu. W tym czasie TVN24 był najchętniej oglądanym kanałem, osiągając 15,50 proc. udziału w widowni w grupie ogólnej (widzowie powyżej czwartego roku życia). Na kolejnym miejscu znalazła się stacja TVN z wynikiem 7,51 proc.
Łącznie daje to ponad 23 proc. udziałów w rynku, co oznacza, że niemal co czwarty telewidz był na marszu razem ze stacjami Warner Bros. Discovery.
TVP Info i TVP3, które nie prowadziły bezpośredniej relacji, miały w czasie marszu 4,78 proc. udziału w rynku. Zaś Polsat News - 3,00 proc. (z uwzględnieniem nadawanego w tym czasie programu publicystycznego, bezpośredniej relacji z marszu oraz specjalnego wydania serwisu informacyjnego dotyczącego marszu).
Średnia oglądalność minutowa (AMR) w grupie 4+ wyniosła dla TVN24 - 1 241 415, dla TVN - 601 346, w sumie dla tych dwóch stacji - 1 842 761. Jeśli chodzi o TVP Info+TVP3 oraz Polsat News, było to odpowiednio 382 815 oraz 240 164.
TVN24 była również liderem w kategorii wiekowej 20-54 lata. Udział w rynku wyniósł 10,05 proc., a razem z TVN - 18,16 proc. Z kolei kanały TVP Info+TVP3 oraz Polsat News miały odpowiednio 2,01 proc. i 2,15 proc.
Średnia oglądalność minutowa (AMR) w grupie 20-54 lata wyniosła dla TVN24 - 326 793, dla TVN - 263 852, dla TVP Info+TVP3 - 65 370, a dla Polsat News - 69 922.
Co ważne, zasięg techniczny dla stacji według danych na koniec stycznia 2023 roku wynosił w przypadku TVN24 - 68,7 proc., dla TVP Info - 99,2 proc., a Polsat News - 68 proc.
Szósty wynik w historii TVN24
4 czerwca był również jednym z najlepszych dni pod względem oglądalności w historii TVN24. Tego dnia stacja osiągnęła 9,23 proc. udziału w widowni w grupie ogólnej (widzowie powyżej czwartego roku życia).
Większą widownię kanał TVN24 zgromadził tylko pięć razy: 24 lutego 2022 roku (10,90 proc.), 28 lutego 2022 roku (10,33 proc.), 11 sierpnia 2021 roku (9,82 proc.), 1 marca 2022 roku (9,61 proc.) oraz 30 października 2020 roku (9,50 proc.).
Źródło: TVN24 Biznes
Źródło zdjęcia głównego: TVN24