W gronie najwyżej ocenianych banków w Polsce znalazły się VeloBank, ING Bank Śląski oraz na trzecim miejscu ex aequo PKO BP, Millennium i Credit Agricole. Tak wynika z najnowszych badań ARC Rynek i Opinia.
VeloBank zanotował w stosunku do poprzedniej edycji wyraźny wzrost ocen, bo aż o 7 punktów. Z badania wynika, że o wygranej tego banku zadecydowała dobra ocena prowizji i opłat, a także obsługi w oddziałach. Bank też ma najwyższe noty pod względem wskaźnika rekomendacji.
VeloBank zdetronizował lidera z ostatnich kilku lat, czyli ING Bank Śląski.
Dziesięć najlepiej ocenianych banków w Polsce
VeloBank uzyskał 79 punktów, punkt mniej i drugie miejsce w rankingu uzyskał ING Bank Śląski, a trzecie miejsce ex aequo przypadło PKO BP, Millennium i Credit Agricole BP (po 76 punktów).
Kolejne pozycje zajmują: mBank, BNP Paribas (po 75 punktów), Santander BP, Alior (po 74 punkty), a zestawienie zamyka Bank Pekao (69 punktów).
"Spośród wszystkich banków notowanych w pierwszej trójce wszystkie (poza PKO BP, który utrzymał zeszłoroczny wynik) poprawiły swoje notowania u swoich klientów. ING Bank od wielu lat znajduje się zaś w pierwszej trójce banków najlepiej ocenianych i otrzymał najwyższe noty wśród klientów, jeżeli chodzi o oferowane produkty. Podobnie jak bank PKO BP i Millenium" - czytamy w komunikacie.
Autorzy badania zaznaczają, że na przestrzeni lat widać rosnący wpływ bankowości mobilnej i internetowej na ogólny poziom satysfakcji klientów banków. Również w ostatnich latach szczególnie kwestia czynników cenowych – czyli wysokości opłat i prowizji zaczyna się wybijać jako istotny czynnik budowania satysfakcji. Przeciwnie dzieje się z rolą infolinii – ci klienci, który potrzebują kontaktu z bankiem albo stawiają na kontakt online, albo wolą tradycyjną, osobistą wizytę.
"Rynek bankowy od wielu lat jest w Polsce bardzo konkurencyjny. Dlatego też nie dziwi, że banki bardzo zabiegają o zadowolenie klientów i ogólny poziom ich satysfakcji jest dzięki temu bardzo wysoki. Od wielu lat w edycjach naszego badania grono banków, które zyskują stabilnie wysokie oceny konsumentów jest dosyć stałe i następują pomiędzy nimi tylko drobne przesunięcia. W tegorocznej edycji wyraźny wzrost notowań zanotował VeloBank, który jako stosunkowo nowy podmiot musi 'starać się więcej' niż inne bardziej tradycyjne podmioty. Być może temu można przypisać decydującą rolę w uzyskaniu laurów" - powiedział, cytowany w komunikacie, dr Adam Czarnecki, wiceprezes zarządu ARC Rynek i Opinia.
O badaniu
ARC Rynek i Opinia po raz dziewiąty przedstawia najważniejsze wyniki badania opinii klientów oceniających banki, z których najczęściej korzystają. W edycji 2024/2025 ocenie klientów poddano ogółem dziesięć największych banków detalicznych w Polsce, a w badaniu wzięło udział łącznie 2443 respondentów.
Źródło: tvn24.pl
Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock