Najbardziej opiniotwórcze: TVN24 wśród telewizji, tvn24.pl wśród portali

Z kraju

TVN 24TVN24 po raz kolejny została uznana za najbardziej opiniotwórczą stację telewizyjną

TVN24 najbardziej opiniotwórczą telewizją w październiku - wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. Na informacje podawane w TVN24 powoływano się w tym miesiącu 212 razy. Na podium znalazł się też TVN. Liderem wśród portali internetowych był tvn24.pl, a wśród najbardziej opiniotwórczych mediów ekonomicznych znalazła się TVN24 Biznes i Świat.

Na informacje podawane w TVN 24 powoływano się w październiku 212 razy. Na drugim miejscy znalazła się TVP Info (66), trzecią pozycję zajął TVN (64). Wśród najczęściej cytowanych portali na pierwszym miejscu sklasyfikowano tvn24.pl (83 cytowania) oraz onet.pl (82).

Z kolei najczęściej przywoływanym ekonomicznym tytułem prasowym był "Puls Biznesu" (121 cytowań). Najczęściej cytowaną telewizją TVN24 Biznes i Świat (5 cytowań).

Jak informuje Instytut Monitorowania Mediów, w rankingu ogólnym, najczęściej cytowanymi mediami w październiku były: "Gazeta Wyborcza", "Rzeczpospolita" i radio RMF FM. Kolejne miejsca zajęły właśnie TVN24 i tygodnik "Wprost". "W październiku najczęściej poruszanymi tematami w cytowanych mediach były: wypowiedź Radosława Sikorskiego na temat rozmów Władimira Putina i Donalda Tuska, sytuacja na Ukrainie oraz wybory samorządowe. Często pojawiały się również komentarze i informacje na temat afery szpiegowskiej oraz tragedii w kopalni Mysłowice-Wesoła i w Katowicach" - czytamy w analizie IMM.

Badanie przeprowadzono na podstawie 4792 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 do 31 października 2014 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 4857 razy (3149 razy w prasie, 994 w telewizji i 714 w radio).

Autor: mn / Źródło: tvn24bis.pl

Źródło zdjęcia głównego: TVN 24