Facebook rośnie jak na drożdżach. Kolejny dobry kwartał

Tech

shutterstock.comKolejny niezwykle udany kwartał Facebooka. Przychód portalu społecznościowego na przestrzeni trzech miesięcy wyniósł 4,5 miliarda dolarów

Kolejny udany kwartał Facebooka. Przychód portalu społecznościowego na przestrzeni trzech miesięcy wyniósł 4,5 miliarda dolarów, co stanowi wzrost aż o 41 proc. w porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku.

- To zdumiewające, jak szybko to wszystko rośnie. Ale jest jeszcze dużo do zrobienia - skomentował najnowsze wyniki finansowe Mark Zuckerberg. Na kwartalne wyniki dobrze reagują inwestorzy, akcje Facebooka po zamknięciu notowań amerykańskiej giełdy rosły o 5 proc., a tylko od połowy sierpnia ich wartość wzrosła o 25 procent.

Źródło przychodów

Facebook tylko w trzecim kwartale br. zanotował zysk netto na poziomie 896 milionów dolarów, w porównaniu do 806 milionów dolarów zysku przed rokiem.

Oczekiwania analityków znacznie przekroczyła suma przychodów, która w ciągu trzech miesięcy wyniosła 4,5 mld dol. (prognoza 4,37 mld dol.).

To wzrost aż o 41 proc. w porównaniu do analogicznego okresu przed rokiem.

Rosły jednak także wydatki. W trzecim kwartale wyniosły 3,04 mld dol., co stanowi wzrost o 68 procent rok do roku. Dla porównaniu w poprzednim kwartale wydatki pochłonęły 2,76 mld dol.

Jak zawsze większość przychodów pochodziła z reklamy.

Przychód z reklam w portalu społecznościowym wyniósł 4,3 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 45 proc. w ostatnich 12 miesiącach.

Najwięcej, bo około 78 procent przychodów z reklamy pochodziło z urządzeń mobilnych, podczas gdy ten wskaźnik wynosił 66 procent przed rokiem i 76 procent w ostatnim kwartale ub.r.

Cztery procent stanowiły natomiast różnego rodzaju opłaty, których wartość wynosi 202 mln dolarów. To jednak mniej od kwoty z analogicznego okresu przed rokiem, kiedy opłaty stanowiły 7 procent przychodów. Powodem jest spadek przychodów z gier dostępnych na Facebooku.

Wolne przepływy pieniężne wyniosły 1,41 mld dol. w trzecim kwartale br.

Azja w tyle

Większość przychodów Facebooka pochodzi z Ameryki Północnej oraz Europy, a tylko około 25 procent (1,1 mld dol.) z reszty świata.

Co ciekawe jednak te obszary zamieszkuje 65 procent aktywnych użytkowników serwisu. Średni przychód na użytkownika nadal jest jednak niski i wynosi odpowiednio 1,39 dol. w Azji i 0,94 dol. w pozostałych regionach, w porównaniu do 10,49 dol. w Stanach Zjednoczonych i 3,47 dol. w Europie.

Wzrost użytkowników

Pod koniec września, Facebook miał aż 1,5 mld aktywnych użytkowników, co stanowi wzrost o 14 proc. w ciągu roku. Oczekiwania analityków wynosiły 1,52 mld użytkowników.

Do 1,01 miliarda (w górę o 17 proc.) urosła także liczba osób, którzy codziennie odwiedzają portal społecznościowy.

Za pomocą urządzeń mobilnych z Facebooka korzysta 1,38 mld osób. Serwis miał ponadto 727 milionów użytkowników, którzy korzystali z niego tylko i wyłącznie za pomocą urządzeń mobilnych. To aż o 37 procent więcej niż przed rokiem.

Powodem jest otwarcie na nowe rynki w Indiach i Afryce, gdzie ludzie korzystają z dostępu do internetu przede wszystkim przez smartfony.

Facebookowy przepis na sukces:

Autor: mb / Źródło: Business Insider

Źródło zdjęcia głównego: shutterstock.com