Oszuści znów w natarciu. Banki ostrzegają klientów

Pieniądze

Majtkowski o podwyżce opłat bankowychTVN24 BiS
wideo 2/2

Alior Bank ostrzega klientów przed nowym zagrożeniem - oszuści podmieniają stronę internetową banku. Jak napisano, dotyczy to większości banków w Polsce. Tymczasem przed aktywnością złośliwego oprogramowania, atakującego telefony ostrzegł w piątek PKO Bank Polska.

"Obserwujemy, że przestępcy przeprowadzają ataki na komputery użytkowników bankowości internetowej, w wyniku których urządzenia klientów zostają zarażone złośliwym oprogramowaniem" - ostrzega Alior Bank.

Jak głosi komunikat, przestępcy podmieniają w przeglądarce internetowej użytkownika strony systemów bankowości internetowej większości banków w Polsce.

Alior przypomniał też zasady bezpiecznego logowania do internetowego konta. "Przed zalogowaniem zwróć uwagę na pasek adresu w przeglądarce – w przypadku prawdziwej strony banku powinna się tam pojawić nazwa 'Alior Bank SA (PL)'" - napisano.

"Złośliwe oprogramowanie może zmieniać certyfikat dla strony internetowej banku, przez co pasek adresowy nie zawiera pełnej nazwy banku" - pisze bank. "Jeśli proces logowania wygląda inaczej niż zwykle (np. trwa znacznie dłużej, pojawiają się nowe okienka, wymagana jest dodatkowa weryfikacja, identyfikacja itp.), może to świadczyć o infekcji Twojego komputera" - ostrzeżono.

W razie jakichkolwiek wątpliwości, bank radzi kontakt z infolinią.

Prawidłowa strona z nazwą bankuAlior Bank

Na urządzeniach mobilnych

Tymczasem przed aktywnością złośliwego oprogramowania, atakującego telefony komórkowe ostrzegł w piątek PKO Bank Polska. "Program podszywa się pod wtyczkę Adobe Flash, przechwytuje dane dostępowe do serwisów bankowości elektronicznej oraz przejmuje kontrolę nad niektórymi funkcjami urządzenia – między innymi odczyt i wysyłanie SMS czy przekierowywanie połączeń".

"Złośliwe oprogramowanie kierować może do fałszywej strony, na której znajduje się prośba o podanie danych uwierzytelniających – numeru klienta, hasła oraz kodu jednorazowego służącego do autoryzacji operacji" - napisano.

W komunikacie PKO ostrzegł przed instalowaniem na urządzeniach mobilnych aplikacji z nieznanych źródeł. "Przypominamy, że Bank nigdy nie prosi o podanie kodów autoryzacyjnych przy logowaniu oraz nigdy nie wysyła maili z linkiem do logowania do serwisu transakcyjnego. Prosimy zawsze zwracać uwagę na niestandardowy wygląd strony logowania, np. niewłaściwy adres, brak obrazka bezpieczeństwa" - poradzono.

Również PKO prosi klientów o ewentualny kontakt z infolinią.

Przypomniano również:

Przykładowe strony złośliwego oprogramowania udające serwisy bankowePKO BP

Autor: ps / Źródło: tvn24bis.pl

Źródło zdjęcia głównego: Shutterstock