Zyskują tabloidy i Wyborcza, traci Rzeczpospolita i Dziennik

TVN24 Biznes

Aktualizacja:
TVN24.plPolacy lubią "lżejszą" prasę?

W ciągu ostatniego roku wzrosła średnia sprzedaż "Super Expressu", "Faktu" ale i "Gazety Wyborczej". W tym samym czasie "Dziennik" i "Rzeczpospolita" odnotowały spadek liczby sprzedanych egzemplarzy - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Średnia sprzedaż "Dziennika", wydawanego od 18 kwietnia 2006 roku przez Axel Springer Polska, wyniosła w lipcu tego roku 181.743 egzemplarzy i była niższa niż w lipcu rok wcześniej o 9,6 proc. Wobec czerwca 2007 roku lipcowa sprzedaż spadła o 0,9 proc.

Z kolei w ujęciu rocznym sprzedaż "Rzeczpospolitej" spadła o 8,5 proc. do 160.874 sztuk. W porównaniu z czerwcem sprzedaż "Rzeczpospolitej" spadła w lipcu o 1,9 proc.

W lipcu 2007 roku, w ujęciu rocznym, średnia sprzedaż "Super Expressu" wzrosła o 6,7 proc. do 197.861 egzemplarzy. Wobec czerwca 2007 roku średnia sprzedaż "Super Expressu" wzrosła w lipcu o 1,6 proc.

W lipcu 2007 roku liderem sprzedaży na rynku dzienników pozostał "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska, a jego średnia sprzedaż wyniosła 511.718 sztuk, czyli o 5,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Wobec czerwca tego roku "Fakt" zanotował wzrost o 4,8 proc.

Średnia sprzedaż "Gazety Wyborczej" wydawanej przez Agorę, wyniosła w lipcu 2007 roku 423.842 sztuki i wzrosła o 4 proc. wobec lipca 2006 roku. Średnia sprzedaż "Gazety Wyborczej" w lipcu była wyższa niż czerwcu 2007 roku o 0,6 proc.

Źródło: PAP/Radio Szczecin

Źródło zdjęcia głównego: TVN24.pl