Jesienią do sprzedaży w Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych trafi PlayStation TV marki Sony. Sprzęt już w zeszłym roku trafił do sklepów w Japonii. Ekspansja m.in. na rynek amerykański oznacza rywalizację m.in. z AppleTV.
Nowe konsole Sony będą podobnie jak konkurencyjne produkty Apple, czy Roku pozwalały na oglądanie programów telewizyjnych i filmów w technologii streamingu. Dodatkowo dadzą użytkownikom dostęp do biblioteki gier PlayStation Now, w której znajduje się około tysiąc tytułów gier znanych z poprzednich generacji konsoli PS. Będzie można w nie grać na kilku telewizorach na raz. PlayStation TV będą też obsługiwały zewnętrzne aplikacje takie jak np. wirtualna wypożyczalnia filmów i programów TV - Netflix.
Różne ceny
Japońska firma ogłosiła, że konsola trafi do sprzedaży w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii 14 listopada tego roku. Według zapowiedzi w USA klienci zapłacą za nią 99 dolarów, a Europejczycy 99 euro. Zdaniem analityków PlayStation TV może z powodzeniem konkurować m.in. z urządzeniami AppleTV oraz Amazon FireTV. - Nie będzie to najlepsze urządzenie do transmisji strumieniowej ani najpotężniejsza konsola do gier, ale w tej cenie będzie wystarczająco dobre w obydwu tych kategoriach - twierdzi Brian Blau, dyrektor badań technologii konsumenckiej w firmie Gartner.
Dla mniej zamożnych
Eksperci przekonują, że urządzenie spodoba się szczególnie tym, którzy chcą mieć dostęp do gier na różnych telewizorach w swoim domu i lubią wracać do starszych tytułów. - Sony stara się wprowadzić PlayStation do szerszego grona odbiorców, a więc PlayStation TV musi mieć ogromny zestaw gier za niższą cenę, która może przekonać mniej zamożnych klientów - uważa Michael Pachter, analityk Wedbush Securities W czasie targów Gamescom, które odbywają się w niemieckiej Kolonii Sony poinformował, że sprzedał już 10 mln sztuk konsoli PlayStation 4.
Autor: msz//bgr / Źródło: BBC News