Sony rozszerza działalność biznesową. Koncern chce przełożyć doświadczenie zdobyte w produkcji sprzętu elektronicznego na działalność w branży nieruchomości. Wszystko po to, aby zapewnić sobie różnorodne źródła przychodów.
Japoński koncern chce otworzyć dziesięć nowych firm w czasie trzech lat. Pierwsza z nich rozpocznie działalność w sierpniu tego roku. Według zapowiedzi będzie zajmować się branżą nieruchomości. Nowa firma ma świadczyć m.in. usługi związane z konsultingiem i zarządzaniem nieruchomościami. Sony chce na początek zainwestować w nią 2,4 mln dolarów.
Nowa inwestycja
- Sony chce wykorzystać technologie z branży technologicznej w branży nieruchomości. Wejście w ten rynek ułatwią koncernowi bazy danych o klientach, którzy kupili produkty Sony Vaio i PlayStation. Ten krok ma służyć optymalizacji aktywów - tłumaczy Yasuo Nakane, analityk Deutsche Banku w Tokio. Nowa firma będzie nosiła nazwę Sony Real Estate, a jej siedziba znajdzie się w Tokio. Będzie to pierwsza inicjatywa nowego zespołu, która ma tworzyć nowe firmy mające zapewnić koncernowi dywersyfikację źródeł przychodów.
Film o Barbie
Należący do Sony Corporation producent i dystrybutor filmów Sony Pictures planuje nakręcić film, którego główną bohaterką będzie Barbie. Popularna lalka ma błyszczeć na ekranie w różnych wcieleniach. Wśród nich będzie m.in. syrena i polityk. Produkcja komedii ma ruszyć do końca tego roku. W kwietniu koncern podał, że przez pierwsze cztery miesiące obecnego roku sprzedał ponad 7 mln konsoli PlayStadion 4. Konsola kosztuje 399 dolarów. Do sprzedaży trafiła pod koniec listopada ubiegłego roku.
Autor: msz/klim/ / Źródło: Reuters, Bloomberg