Sony podjął kroki w kierunku sprzedaży konsoli PlayStation w Chinach. To kolejna próba dyrektora generalnego firmy Kazuo Hirai, który stara się wejść na największe światowe rynki i przełamać prognozowane straty Sony.
Sony zdecydował się na współpracę z Shanghai Oriental Pearl, właścicielem Orienta Pearl Tower. Wszystko po to, aby móc rozpocząć sprzedaż konsoli po tym, jak Chiny zniosły 13-letni zakaz sprzedaż tych urządzeń. Japońska firma ma mieć 70 proc. udział w tym przedsięwzięciu
Razem z konkurencją
Decyzja Sony o wejściu na chiński rynek następuje po tym, jak plany sprzedaży w Chinach konsoli Xbox One ogłosił Microsoft. Swój rynek planuje rozszerzyć też Nintendo. Chiński przemysł gier wideo będzie w przyszłym roku generować sprzedaż na poziomie ok. 10 mld dolarów. Producenci konsoli do gier starają się za wszelką cenę odwrócić uwagę chińskich graczy od gier na smartfonach i tabletach.
- PlayStation musi poszerzyć swoją bazę użytkowników - powiedział Hirai. Dodał, że platforma jest głównym motorem rozszerzenia działalności firmy w sieci, m. in. dzięki możliwości pobierania plików audio i wideo.
W lutym Sony zaprezentował czwartą generację PlayStation. PlayStation 4 ma m.in. pozwolić na transmisje strumieniowe, podobne do tych znanych z telewizji, a także korzystania z danych w chmurze obliczeniowej. To pierwsza nowa konsola do gier od Sony od czasów PlayStation 3 z 2006 roku.
Autor: mn//gry / Źródło: Bloomberg
Źródło zdjęcia głównego: sony.com